با روی کار آمدن درگاه ملی خدمات الکترونیک ، افراد دارای بدهی مالیاتی می‌توانند با مراجعه به این درگاه از طریق استعلام بدهی مالیاتی معوقات مالیاتی خود را پرداخت نمایند.

اما پیش از آن که از میزان بدهی مالیاتی خود آگاه شوید لازم است حتما یک پرونده الکترونیکی داشته باشید . زمانی که در سامانه های الکترونیکی استعلام بدهی مالیاتی ثبت نام کنید ، با ورود به سامانه می‌ توانید بدهی مالیاتی خود را مشاهده نمایید. برای انجام تخصصی امور مالیاتی خود میتوانید از خدمات مالیاتی شرکت حسابداری آریا تهران و مشاوره مالیاتی بهره مند شوید تا از روش های قانونی کمترین میزان مالیات برای شما تعیین شود.

چطور از میزان بدهی مالیاتی خود مطلع شوم

همان طور که گفته شد با ثبت نام در درگاه ملی خدمات الکترونیک می‌ توانید بدهی مالیاتی خود را استعلام کنید . در ادامه این مقاله نحوه استعلام بدهی مالیات با شناسه ملی و نحوه مشاهده بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی آموزش داده خواهد شد .

برای استعلام مالیاتی بایست به وب سایت رسمی سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنید . اگر دارای پرونده مالیاتی باشید با ورود به این سامانه می توانید از وجود آن مطلع شوید .

چطور از میزان بدهی مالیاتی خود مطلع شوم
اطلاع از میزان بدهی مالیاتی

استعلام بدهی مالیاتی با شناسه ملی

موقع ورود به سامانه استعلام مالیاتی لازم است سیم کارت فردی که می ‌خواهید بدهی مالیاتی وی را استعلام کنید با کد ملی او دارای انطباق باشد .

جهت ثبت نام کردن در سامانه استعلام مالیاتی باید کد ملی ، شماره تلفن همراه خود و تاریخ تولد خود را وارد سامانه کرده و در صورتی که دارای پرونده مالیاتی باشید می‌توانید از خدمات مالیاتی سامانه بهره مند گردید .

علاوه بر استعلامی بدهی مالیات با شناسه ملی شما می‌توانید از ممنوع الخروج بودن خود نیز با خبر شوید.

در صورتی که بخواهید از میزان بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی مطلع شوید نیاز به اطلاعاتی مانند نام شرکت ، شماره ثبت شرکت و شناسه ملی خواهید داشت.

استعلام معوقات مالیاتی با شناسه ملی به این دلیل صورت میگیرد که احتمال تشابه کد ملی برای دو شخص امکان پذیر نیست و این راه کمک زیادی به صحت استعلام میکند.

برای استعلام بدهی مالیاتی با شناسه ملی شما باید وارد سامانه امور مالیاتی کشور شوید و با وارد کردن اطلاعات شخص حقیقی مانند نام ونام خانوادگی و شناسه ملی از بدهی مالیاتی خود مطلع شوید.

برای استعلام بدهی مالیاتی با شناسه ملی اشخاص حقوقی و یا برای مشاهده بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی شما پس از ورود به سامانه مالیاتی کشور باید اطلاعات شرکت و شماره ثبت شرکت را وارد کنید تا بدهی مالیاتی به شما نمایش داده شود.

استعلام بدهی مالیاتی با شناسه ملی
استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی

لیست بدهکاران مالیاتی با کد ملی

لیست بدهکاران مالیاتی با کد ملی در اختیار عموم مردم قرار داده نمیشود زیرا این اطلاعات جز اطلاعات محرمانه اشخاص به شمار میرود و در صروتی که اطلاعات محرمانه فاش شود اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند شکایت کنند.

شما میتوانید با ارائه شناسه ملی میزان بدهی مالیاتی خود را بدست آورید.

در صورتی که میخواهید از میزان بدهی مالیاتی شرکت و یا ملکی اطلاع یابید که صاحب آن شما نیستید تنها راه ممکن این است که مستقیم از شخص درخواست کنید تا استعلام نماید و نتیجه را در اختیار شما قرار دهد.

استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی

بهترین کاری که می توانید برای استعلام مالیاتی اشخاص حقیقی انجام دهید استفاده از کد ملی و استعلام مالیات با کد ملی آن ها است.

امکان یکسان بودن نام و نام خانوادگی افراد و یا حتی یکسان بودن نام پدر آن ها وجود دارد ولی یکسان بودن شماره شناسنامه ای و کد ملی افراد به هیچ عنوان وجود ندارد به همنی دلیل از استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی استفاده میشود.

با استفاده از سامانه الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره امور مالیاتی کشور می‌توانید بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی را به کمک کد ملی و شماره شناسانه ای آن ها استعلام نمایید .

همچنین در این سامانه می‌توان استعلام پرونده مالیاتی با کد ملی را انجام داد.

اشخاص حقیقی در صورتی که پرونده مالیاتی باز داشته باشند و در زمان معین شده مالیات و یا ارزش افزوده خود را به دولت پرداخت نکرده باشند شامل افراد بدهکار مالیاتی قرار می‌ گیرند .

مشخصات تمام افراد مشمول بدهی مالیاتی در اداره دارایی شهر های مختلف کشور ثبت و وارد سیستم شده است و به این ترتیب شما می توانید از طریق شناسه ملی و کد ملی این بدهی را دریافت و محاسبه نمایید .

زمانی که افراد جدیدی به شرکت وارد می شوند باید بدهی مالیاتی آن ها انجام شود و این یکی از مهم ترین کاربرد های استعلام بدهی مربوط به مالیات حقیقی است .

چرا که در صورت وجود بدهی افرادی که در شرکت یا سازمانی استخدام می شوند ممکن است مشکلاتی در آینده برای شرکت به وجود بیاید که در صورت صاف شدن بدهی می توان از این مشکل دور ماند .

ضمن این که افرادی که دارای بدهی مالیاتی هستند امکان انجام تراکنش های مالی و فعالیت های بانکی نخواهند داشت و به این ترتیب مشکلاتی برای شرکت و سازمان به وجود خواهد آمد .

شما میتوانید برای دریافت خدمات مربوط به امور مالیاتی و استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی با کارشناسان ما در شرکت حسابداری آریا تهران تماس بگیرید تا از خدمات تلفنی و رایگان ما نیز بهره مند شوید.

استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی
بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی

نکات استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با کد ملی

استعلام بدهی مالیاتی حقیقی چندان کار سخت و زمان بری نیست و در صورتی که نحوه انجام آن را بدانید به راحتی انجام می گیرد. اولین قدم شما مراجعه به اداره مالیات است.

این اداره به تمام افرادی که قصد دارند از وام و تسهیلات بانکی استفاده نمایند گواهی عدم بدهی ارائه می دهد.

باید استعلام بانک را به واحد مالیاتی ارائه داده و به دستور رئیس گروه مالیاتی در دفتر دبیرخانه تقاضا ثبت شود.

بررسی این که شخص حقیقی بدهی نداشته باشد با ارسال استعلام به اداره وصول صورت می گیرد و استعلام مهر می شود .

پرونده وارد چرخه مالیاتی می شود و رسیدگی به آن شروع می شود.

در صورتی که شخص دارای بدهی مالیاتی باشد باید به بانک مراجعه کرده و بدهی خود را پرداخت نماید .

امضای گواهی توسط واحد مالیاتی توسط رئیس گروه مالیاتی صورت می گیرد و این گواهی توسط وی صادر می شود و پس از ثبت در دبیرخانه این گواهی توسط شخص حقیقی اخذ می گردد .

اخذ استعلام بدهی مالیاتی حقیقی در بیش ترین حالت ممکن ۴۸ ساعت زمان خواهد برد .

استعلام مالیات با کد ملی

شما میتوانید برای اشخاص حقیقی نیز از کد ملی برای استعلام مالیات استفاده کنید و به راحتی از میزان مالیات خود مطلع شوید. برای استعلام مالیات با کد ملی باید وارد سایت اداره مالیات کشور شوید و با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد پنل خود شده و با وارد کردن کدملی از میزان مالیاتی که مشمول پرداخت آن میشوید مطلع شوید.

اگر برای استعلام مالیات با کد ملی سوالی درید میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان مالیاتی ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی

استعلام معوقات مالیاتی اشخاص حقوقی نیز برای آن که بتوانند وضعیت بدهی مالیاتی را استعلام نمایند باید به اداره امور مالیاتی کشور و یا اداره کل ثبت شرکت شرکت ها رجوع نمایند.

زمانی که به این سازمان ها و اداره ها مراجعه می کنید و در سامانه ثبت الکترونیک ، ثبت نام می کنید دارای یک یوزر نیم یا نام کاربری ، و یک رمز و کلمه عبور خواهید شد.

با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور خواهید توانست که به صفحه کاربری خود در سامانه استعلام مالیاتی وارد شوید و به این ترتیب با وارد کردن اطلاعات شخص حقوقی در سامانه خواهید توانست بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی را استعلام نمایید .

برای استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی نیز دقیقا مانند استعلام معوقات مالیاتی اشخاص حقیقی عمل نمایید .

با مراجعه به اداره امور مالیاتی و درخواست استعلام معوقات مالیاتی می توانید در کم تر از ۴۸ ساعت خواهید توانست گواهی عدم بدهی مالیاتی خود را اخذ نمایید .

برای استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی باید شخص حقوقی میزان درآمد حقیقی خود را به اداره مالیاتی کشور اعلام کند تا بر اساس درآمد سالیانه مالیات او تعیین گردد.

در صورتی که اشخاص حقوقی مالیات خود را در زمان مناسب پرداخت نکنند در لیست بدهکاران مالیاتی که در سازمان مالیاتی کشور نگهداری میشود قرار میگیرد.

اگر میزان بدهی بیشتر از حد مجاز تعیین شده شود امکان توقیف اموال و ممنوع الخروجی مدیران وجود دارد.

سقف میزان بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی 100میلیون تومان میباشد.

برای آن که میزان مالیات شما به کمترین حد ممکن برسد میتوانید از تجربه کارشناسان ما بهره مند شوید. برای مشاوره مالیاتی تلفنی و رایگان با ما تماس بگیرید.

استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی
بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی

استعلام بدهی مالیاتی شرکت سهامی خاص

طبق قانون مالیات های مستقیم زمانی که یک شرکت بدهی مالیاتی دارد تبعات آن و وظیفه پرداخت آن به عهده مدیر شرکت و یا هیئت مدیره آن شرکت خواهد بود .

استعلام بدهی مالیاتی شرکت سهامی خاص کار سخت و پیچیده ای نیست و در صورتی که با مراحل آن به خوبی آشنا شده باشید زمان بر هم نخواهد بود .

مراحل اخذ گواهی عدم بدهی مالیاتی شرکت های سهامی خاص نیز کاملا شبیه به روند استعلام معوقات مالیاتی اشخاص حقوقی است و برای اخذ این گواهی باید به سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه نمایید.

برای پرداخت و استعلام بدهی مالیاتی شرکت سهامی خاص بهتر است بدانید که باتوجه به ماده 198 قانون مالیات های مستقیم وظیفه پرداخت بدهی مالیاتی شرکت های سهامی خاص بر عهده مدیرانی است که دارای حق اضای مجاز و امتیاز امضای اسناد باشند.

استعلام بدهی مالیاتی شرکت سهامی خاص
بدهی مالیاتی شرکت سهامی خاص

استعلام بدهی مالیاتی ملک

استعلام معوقات مالیاتی ملک نیز از طریق اداره امور مالیاتی کشور امکان پذیر است .

برای دریافت و استعلام بدهی مالیاتی ملک و میزان دیرکرد پرداخت مالیات ملک می توانید به سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کرده و یا درخواست استعلام خود را به اداره امور مالیاتی ارسال نمایید.

در این هنگام پرونده ملک شما وارد چرخه رسیدگی شده و بررسی آن آغاز می گردد.

در صورتی که ملک شما بدهی مالیاتی نداشته باشد گواهی عدم بدهی مالیاتی شما صادر شده و پس از آن که در دبیرخانه ثبت شد به دست شما خواهد رسید .

این پروسه بیش تر از ۴۸ ساعت طول نخواهد کشید و می توانید آن را در کم تر از ۴۸ ساعت دریافت نمایید.

شما میتوانید برای استعلام بدهی مالیاتی ملک و رسیدگی به امور مالیاتی املاک خود از متخصص ترین کارشناسان حسابداری در زمینه خدمات اظهار نامه مالیاتی کمک بگیرید تا در کوتاهترین زمان از روش های قانونی کمترین میزان مالیات برای شما تعیین شود.

استعلام دارایی با کد ملی

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که این روزها در اینترنت سرچ میشود نحوه استعلام دارایی با کد ملی میباشد. برای این کار یا به عبارتی برای مشاهده دارایی سهام عدالت با کد ملی راهکار های ساده ای وجود دارد که در این قسمت از مقاله میخواهیم آموزش تصویری استعلام سهام عدالت با کد ملی را برای شما قرار دهیم.

  • برای استعلام دارایی با کد ملی لازم است که شما کلمه سامانه سهام عدالت را در گوگل سرچ کنید و اولین سایتی که بالا میاید را به نشانی اینترنتی www.samanese.ir را انتخاب کنید.
استعلام دارایی با کد ملی
  • با انتخاب این گزینه شما وارد سامانه الکترونیکی سهام عدالت میشوید که با انتخاب گزینه ورود به سامانه اولین مرحله برای استعلام دارایی با کد ملی را طی خواهید کرد.
مرحله دوم استعلام دارایی با کد ملی
  • در مرحله بعد صفحه ای به شما نشان داده میشود که قوانین و مقررات را توضیح داده است و با انتخاب تیک “مطلب فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم” و سپس انتخاب “ادامه” را انتخاب کنید تا وارد مرحله بعد شوید.
پذیرش قوانین استعلام دارایی با کد ملی
  • در این مرحله شما باید برای استعلام دارایی با کد ملی کدملی تان را وارد کرده و کد امنیتی را که به شما نشان داده است را وارد و گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.
مشاهده دارایی سهام عدالت با کد ملی
  • در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید صفحه ای به شما نمایش داده میشود که باید گزینه مربوط به نام و نام خانوادگی را انتخاب کرده و با زدن گزینه “ادامه” وارد مرحله بعد برای مشاهده دارایی سهام عدالت با کد ملی شوید.
استعلام دارایی سهام عدالت با کد ملی
  • در این مرحله باید اطلاعات شخصی تان از جمله نام،نام خانوادگی،نام پدر، سال تولد، شماره شناسنامه را وارد کنید و گزینه “ادامه” را بزنید.
مراحل استعلام دارایی سهام عدالت با کد ملی
  • در مرحله بعد سامانه اطلاعاتی را که در مرحله قبل وارد کرده اید را به شما نمایش میدهد و در صورتی که اشکالی در اطلاعات نبود با انتخاب گزینه “ادامه” بزنید و اگر اطلاعات نیاز به ویرایش داشته باشد باید گزینه “اصلاح” را بزنید.
  • با وارد کردن صحیح اطلاعات شما وارد پنل کاربری تان خواهید شد. در این قسمت میتوانید با انتخاب گزینه “صورت وضعیت دارایی سهام” میتوانید “صورت وضعیت دارایی سهام” را مشاهده کنید.
دارایی سهام عدالت با کد ملی
  • در مرحله اخر استعلام سهام عدالت با شماره ملی شما میتوانید صورت وضعیت دارایی سهام تان را مشاهده کنید و تمامی اطلاعاتی را که در مورد دارای هایتان است را مشاهده خواهید کرد.
صورت وضعیت دارایی سهام

اگر سوالی در مورد نحوه استعلام دارایی با کد ملی و استعلام دارایی سهام عدالت با کد ملی داشتید میتوانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا همکاران ما در کوتاهترین زمان به شما پاسخ دهند و ابهامات پیش آمده را برطرف کنند.

روش دوم استعلام دارایی با کد ملی

روش دیگری برای استعلام دارایی با کد ملی وجود دارد که در این بخش این روش را نیز به شما آمونزش میدهیم.

  • در مرحله اول از استعلام دارایی با کد ملی آدرس my.ssaa.ir را تایپ کنید و به این سایت مراجعه کنید.
  • در این سایت در سمت چپ گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب کنید.
  • در این مرحله از ثبت نام برای استعلام دارایی با کد ملی شما باید کد ملی و رمز پویا را وارد کنید. دریافت رمز پویا به این صورت میباشد که رمز یک بار مصرف به شماره موبایل شما ارسال میشود.
  • در مرحله بعد صفحه ای برای شما باز میشود که با انتخاب گزینه های املاک و کاداستار و اسناد رسمی میتوانید اسناد و املاکی که از سال ۱۳۹۳ به نام شما ثبت شده را مشاهده کنید.
  • در بخش اسناد رسمی و اسناد رسمی من میتوانید لیستی از اسنادی که به نام شما ثبت شده است از سال 1393 را مشاهده کنید.
  • شما د بخش املاک و کاراستار نیز میتوانید لیستی از املاکی که از سال 1393 به نام شما ثبت شدهاست را مشاهده کنید.

استعلام دارایی با حکم دادگاه

یکی از روش هایی که میتوانید میزان دارای را استعلام گرفت از طریق کد ملی میباشد اما گاهی ممکن است به درخواست دادگته حکم استعلام دارایی صادر شود.

به این ترتیب دادگاه میتواند با کد ملی افراد مختلف به لیست املاک و دارایی های آن ها دسترسی پیدا کند. البته همان طور که میدانید افراد نمیتوانند به لیست دارایی های افراد دیگر با کد ملی آن ها دسترسی پیدا کنند و این کار تنها با حکم دادگاه انجام میشود.

جمعبندی

در این مقاله هرآنچه برای استعلام بدهی مالیاتی با شناسه ملی و مشاهده بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی نیاز است را به شما توضیح دادیم. اگر سوالی در این زمینه درید میتوانید رد بخش نطرات سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

چگونه میتوان بدهی مالیاتی را استعلام گرفت

برای استعلام انواع بدهی مالیاتی شما باید وارد سامانه مورد نظر شوید و برای اشخاص حقیقی با استفاده از شناسه ملی و برای افراد حقوقی با استفاده از شماره ثبت شرکت میتوانید درخواست استعلام نمایید تا از معوقات و جریمه های مالیاتی مطلع شوید. جواب استعلام معوقات امور مالیاتی در کمتراز 48 ساعت ارسال میشود.

برای چه مواردی میتوان استعلام بدهی مالیاتی انجام داد

شما میتوانید بدهی های امور مالیاتی را برای اشخاص حقیقی، حقوقی، شرکت سهامی خاص و ملک با استفاده از سامانه امور مالیاتی کشور انجام دهید. نحوه استعلام در این مقاله توضیح داده شده است.

لیست بدهکاران مالیاتی با کد ملی را چگونه بدست آوریم

لیست بدهکاران مالیاتی به دلیل حفظ حریم شخصی افراد در اختیار عموم مردم قرار نمیگیرد. شما میتوانید برای دریافت لیست بدهی مالیاتی شخص مورد نظر از طریق سامانه با کد ملی فرد استعلام بگیرید.