پاسخ به سوالات حسابداری آنلاین |سوال و جواب حسابداری | پاسخ تلفنی به سوالات حسابداری

پاسخ به سوالات حسابداری

در این صفحه هر سوالی که در حوزه حسابداری، مالی، مالیاتی، حسابرسی، مشاوره مالی و مالیاتی و شرکت حسابداری و نحوه بهره مندی از خدمات شرکت حسابداری وجود داشته باشد پاسخ داده شده است. برای مشاهده سریع تر سوالات متداول حسابداری و سوال و جواب حسابداری و شاخه های مختلف روی دکمه های زیر کلیک کنید.

پاسخ به سوالات حسابداری آنلاین

ما در شرکت حسابداری آریا تهران بهترین و متخصص ترین کارشناسان مالی، مالیاتی و حسابداری و حسابرسی را گرد هم آورده ایم تا اگر سوالی برای کاربران عزیز ما پیش آمد کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخ کاربران را دهند و گره ای از مشکلات مالی و مالیاتی آن ها باز کنند. اگر سوالی در مورد مسائل مالی، مالیاتی، حسابرسی و حسابداری در ذهن شما وجود دارد میتوانید در قسمت دیدگاه ها سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان حوزه های مختلف سوال شما را در کوتاهترین زمان پاسخ دهند.

یکی از مزایای پاسخ به سوالات حسابداری آنلاین این است که شما هر سوالی داشته باشید میتوانید بیان کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را میدهند و باز اگر ابهامی برای شما وجود داشت میتوانید تمام سوالات تان را مطرح کنید و پاسخ را به صورت رایگان و تخصصی دریافت کنید.

کراشناسان ما به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند و از زمان پرسش سوالات حسابداری و مالی و مالیاتی در کمتر از 2 ساعت پاسخ شما داده خواهد شد.

سامانه جواب به مسائل حسابداری

در صورتی که تعداد سوالات حسابداری و مالی و مالیاتی که در این صفحه مطرح میشود بیش از حد انتظار باشد ما تصمیم به راه اندازی سامانه جواب به مسائل حسابداری خواهیم گرفت. در این سامانه بر خط شما میتوانید در همان لحظه که سوال تان را مطرح میکنید منتظر بمانید تا کارشناس مربوطه به درگاه مورد نظر وصل شده و پاسخ سوال شما را بدهد.

البته لازم به ذکر است که پایه های راه اندازی سامانه جواب به مسائل حسابداری توسط گروه پاسخ به سوالات حسابداری پایه گذاری شده است و تصمیم داریم این سامانه را به عنوان مرجع تخصصی پاسخ به سوالات حسابداری در ایران معرفی کنیم.

به این ترتیب همگان میتوانند هرگونه سوال در حوزه امور مالی را در این سامانه بپرسد و با توجه به حوزه تخصصی کارشناسان مربوطه پاسخ سوال را خواهند داد.

پرسش و پاسخ حسابداری

کسانی که به هر طریقی زندگی شان به مسائل مالی و حسابداری گره خورده است همه به دنبال مرجع تخصصی پاسخ به سوالات حسابداری هستند که در کوتاهترین زمان درست ترین پاسخ را به آن ها بدهند. مراجع زیادی در دنیای وب در اختیار شما قرار دارند اما آیا همه این مراجع پاسخ صحیحی به شما ارائه میدهند؟ آیا سرعت پاسخگویی این مراجع آنقدر بالاست که اگر باز هم ابهامی برای شما وجود داشته باشد بتوانید در همان لحظه سوالتان را مطرح کنید و به سرعت پاسخ دریافت کنید؟ آیا پشتیبانی در این حوزه وجود دارد و شما میتوانید به این تیم اعتماد کامل داشته باشید؟

در واقع ما در شرکت حسابداری آریا تهران مرجع تخصصی پاسخ به سوالات حسابداری در ایران را راه اندازی کرده ایم و بهترین کارشناسان را در حوزه های مختلف مالی، مالیاتی، حسابداری و حسابرسی گرد هم آورده ایم. سرعت پاسخگویی به پرسش و پاسخ حسابداری در تیم تخصصی پاسخ به سوالات حسابداری کمتر از 2 ساعت میباشد و اغلب سوالات به صورت انلاین و همزمان با پرسش شما پاسخ داده میشود.

در صورتی که بعد از مدتی باز هم سوالی درباره همان سوال قبلی برای شما ایجاد شد درگاه کاربری شما پاک نخواهد شد و تاریخچه سوالات تان باقی خواهد ماند و کارشناسان با توجه به پرسش و پاسخ حسابداری قبلی شما از شرایط پرسش تان مطلع خواهند بود و نیازی به صرف زمان زیاد برای تشریح مسائل مالی تان نخواهید داشت.

پاسخ تلفنی به سوالات حسابداری

از دیگر امکاناتی که شرکت تخصصی حسابداری آریا تهران برای کاربران عزیز فراهم کرده است پاسخ تلفنی به سوالات حسابداری و مالی و مالیاتی به صورت رایگان به کاربران عزیز میباشد. شما میتوانید هر سوالی در هر زمینه مالی و حسابداری دارید را به صورت تلفنی از کارشناسان ما بپرسید و پاسخ و راهکار مناسب را به صورت رایگان دریافت کنید. اگر پرسش حسابداری شما ضروری و واجب است و میخواهید خیلی سریع جواب دریافت کنید بهتری کار این است که با همکاران ما در شرکت حسابداری آریا تهران تماس بگیرید و پاسخ سوال تان را در کوتاهترین زمان دریافت کنید.

کانال پرسش و پاسخ حسابداری

تیم حسابداری آریا تهران برای آن که کاربران سوالات متداول حسابداری را سریعتر پیدا کنند و اگر قبلا به پرسش مشابه آن ها پاسخی داده شده بود پاسخ را مشاهده نمایند و زمان زیادی صرف نکنند کانال پرسش و پاسخ حسابداری را راه اندازی کرده است. در کانال پرسش و پاسخ حسابداری و امور مالی و مالیاتی هرچه سوال در حوزه های مختلف مالی، مالیاتی، حسابرسی و حسابداری که از قبل کاربران پرسیده اند به صورت طبقه بندی شده قرار داده شده است و شما میتوانید با یک سرچ ساده سوال مشابه سوال تان را مطرح کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به پاسخ تلفنی به سوالات حسابداری و یا سامانه جواب به مسائل مالی و حسابداری به صورت آنلاین نخواهید داشت.

زمان پاسخگویی به پرسش و پاسخ حسابداری

مجموعه حسابداری آریا تهران مرجع تخصصی پاسخ به سوالات حسابداری در ایران است که متخصص ترین کارشناسان را در گروه پاسخ به سوالات حسابداری و مالی و مالیاتی گرد هم اورده است. سرعت پاسخگویی به پرسش و پاسخ حسابداری در مجموعه آریا تهران کمتر از 2 ساعت میباشد و در صورتی که از سیستم پاسخ تلفنی به سوالات حسابداری ساتفاده کنید میتوانید در همان لحظه پاسخ سوالت حسابداری را دریافت کنید.

پاسخ به سوالاتحسابداری نیاز به تخصص زیادی دارد و کسانی میتوانند در این حوزه موفق باشند که تخصص و تجربه کافی داشته باشند تا بتوانند مطابق با قوانین و اصلاحات جدید پاسخ به سوالات حسابداری آنلاین و تلفنی را درکوتاهترین زمان بدهند.

62 پاسخ

  1. با سلام لطفا تمام سوالات حسابداري را ارسال فرمايييد با تشكر از مقاله هاي اموزنده اي كه در سايت تان گذاشتيد

    1. سلام .ممنون از پاسخگویی شما .بابت پیش دریافت ساخت پروژه بوده که بعد از چندین سال از قطع همکاری و حدود 12سال ،با توجه به اختلاف حساب (سر رقم استرداد مبلغ پیش دریافت) تا اینکه 4 سال قبل سر رقمی به توافق رسیده بودیم که بعد از چند ماه ناگهان ضمانتنامه های مار ا ضبط کردند ومبلغ 5 برابر باآنچه به توافق رسیده بودیم راازحساب شرکت نزد بانک برداشت نموده وحدود 4 سال طول کشیدطی شکایت وگرفتن وکیل توانستیم به نتیجه برسیم.

  2. سلام روز بخیر دو تا سوال حسابداری داشتم ممنون میشم پاسخ بفرمایید.1- پرداخت حق الوکاله به وکیل در سند حسابداری به چه سرفصلی آورده میشود 2 – اگر وکیل مبلغی را بابت دعوای یک شرکت خصوصی باشرکت دولتی که از طریق رای دادگاه باتوجه به تاخیر و تورم مبلغ را دریافت به نفع شرکت خصوصی (حقوقی)وسپس طبق وکالتنامه آن رابه حساب شرکت خصوصی فوق واریز نماید به چه سرفصلی در سندآورده خواهد شد.

    1. سلام باید معلوم شود اون پولی که شرکت گرفته بابت چه موضوعی بوده و اینکه دادگاه برای چه موضوعی رای داده دعوای ملکی بوده یا دعوای پروژه ساخت بوده؟

    2. 1_ حق الوکاله هزینه های عمومی و اداری با معین هزینه های قضایی یا هزینه وکیل
      2_ سوال اگر بابت طلب از شرکت دولتی بوده حتما در حسابهای دریافتنی ثبت میشه. اگر بیش از طلب مبلغی گرفته شده به نفع شرکت خصوصی مقدار طلب در حسابهای دریافتنی و مازاد بر اون در حساب سایر درآمدهای غیر عملیاتی میاد

  3. سلام 

    برای محاسبه خالص حساب دریافتنی در روش درصدی از فروش های نسیه، اگه ذخیره مطالبات مشکوک الوصول مانده داشته باشه ایا باید مانده نهایی ذخیره رو از حساب دریافتنی کم کنیم یا همان عددی که برا ذخیره گیری نیازه؟ 

    در پایان سال فروش خالص 75میلیون ریال ،مانده حساب های دریافتنی 8500000ریال،ذخیره م م 50000ریال بدهکار  و معادل یک درصد مبلغ فروش خالص به عنوان ذخیره محاسبه و منظور شده،خالص حساب های دریافتنی چند ریال گزارش می شود؟

    ممنون میشم سوال رو حل کنید

    1. سلام ی سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید
      دریافت مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال از شرکت پارسیان بابت تعمیر دستگاه های صنعتی تا پایان تیر ماه سال جاری چیه میشه ماهیتش

    2. سلام خسته نباشید
      من در شرکتی کار می کنم که در یک گروه است . یک زمین در مجاورت ژمین کارخانه به کمک گروه خریداری کردیم البته به نام شرکت و در حال حاضر در حال ساخت سوله جهت پرسکاری هستیم ما همه هزینه هایی که در پروژه انجام می شود در معین پروژه های در جریان تکمیل و در تفضیل راه اندازی ملک مجاور سایت ۲ ثبت کردیم . حتی هزینه های مالی مرتبط رو .ولی به نظر این حساب شلوغ شده و فکر می کنم نحوه ثبت ما غلط است . شرکت سوله ساز هم هر چی می فرسته در انبار شرکت خودمون رسید می کنیم بعد مصرف می زنیم از انبارهای خودمون هم وسایل لازم رو می دیم و مصرف می زنیم . پیشنهاد شما برای ثبت سند چیست.
      تا به حال از پرسنل شرکت ما در پروژه کار نکردن و فقط پیمانکار گرفتیم.ممنون می شم راهنمایی کنید

      1. سلام
        اگر سوله تحت مالکیت شرکت هست که اصلا تجهیزش ماهیت هزینه ای نداره ماهیت دارایی ثابت داره. اول به حساب پروژه در حال ساخت ببرید و بعد ببندید به سر فصل دارایی ثابت سوله و تجهیزات و غیره. و اینکه سند مصرف یعنی چی متوجه نمیشم. سند مصرف برای کالای در حال ساخت هست که در نهایت تبدیل به محصول آماده برای فروش میشه داریی ثابت که سند مصرف نمیخوره. پروسه تولید نیست که.

    3. مجموع خالص حساب دریافتنی پس از کسر یک درصد از ۷۵ میلیون ریال و کسر ۸.۵۰۰ میلیون ریال منهای ۵۰ هزار ریال .
      درآخر مبلغ ۸.۴۵۰ میلیون ریال منهای ۷۵۰ هزار ریال. میشود ۷.۷۰۰ میلیون ریال خالص حساب دریافتنی.

  4. سلام وقت بخیر، آیا امکان اصلاح حسابها بعد از بستن حسابها وجود دارد؟ به دلیل جا افتادن بعضی از فاکتورها ؟

    1. سلام اگر اظهار نامه مالیاتی انجام‌داده باشید و گزارشات ارزش افزوده و ‌فصلی رد کرده باشید و در دفتر روزنامه و کل نوشته باشد و قبلا یک بار اصلاح کردین نمیشود اصلاح کرد ولی اگر اظهارنامه رد نکردین و در دفتر روزنامه و کل ننوشتین میشود اصلاح کرد

  5. سلام .
    در ثبت اولیه سند بیمه تکمیلی در حسابداری ثبت مالیات ارزش افزوده باید انجام شود؟ یا مبلغ کل را یکجا سند بزنیم؟

  6. با سلام و عرض ادب حضور کارشناس گرامی :
    اینجانب در سال 93 جهت ثبت شرکت نشانی منزل محل سکونت والدینم را به عنوان نشانی شرکت معرفی کردم شرکت عملا هرگز تشکیل نشد و فقط ثبت شده روی کاغذ باقی ماند تا سال 99 که منحل کردم( هرساله اضهارنامه عدم فعالیت را ارسال کرده ام ) اکنون اداره دارایی خواهان دریافت مالیات اجاره از منزل مسکونی والدینم می باشد در حالیکه شرکت ( مستاجر ) وجود نداشته (از بدو تاسیس تا انحلال غیر فعال بوده )آپارتمان مورد بحث محل زندگی والدینم می باشد مبلغی بابت اجاره داده یا گرفته نشده …. استدعا دارم راهنمایی بفرمایید . زیاده گوئیم را ببخشید با سپاس فراوان

    1. با سلام.
      اشخاص حقوقی موظف به ثبت پرداخت فیش اجاره هستند. و یکی از اشتباهات معرفی منزل مسکونی به عنوان اقامت گاه قانونی شرکته. شما کاری نمیتونی انجام بدی باید مبلغ تعیین شده رو بپردازی جای شکایت نداره حتی زمانی که در عدم فعالیت هستید.

  7. سلام وقت بخیر بنده دانشجوی ترم۷ حسابداریم و یه ارائه در رابطه با صورتهای مالی تلفیقی بصورت جامع و کامل باید داشته باشم در حقیقت هرچی که مربوط به کاربرگ تلفیقی میشه
    تو این مقاله یه سوال جامع از ثبت های حذفی میخوام طرح کنم که علاوه بر حذف حساب سرمایه گذاری و حسابهای دریافتنی ، برای مابقی حذفیاتی که در کاربرگ صورت میگیره هم قسمتی رو بذارمف ممنون میشم در این راستا کمکم کنین

    1. سوال بسیار کلی هست و پاسخ جامع! برای شرکت در دوره های حسابداری و دریافت مشاوره رایگان میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید

  8. سلام یک سوال در مورد درس مالی 1 هست که صورت سود و زیان بودجه شده میخواد ولی بلد نیستم چطور عکسش بفرستم که بگید بهم

    1. سلام
      اگر منظورت اینه که چه حسابی از موجودی پایان دوره کسر میشود بهای تمام شده کالای اماده فروش

  9. سلام می خواهم بدونم چرا ذخیره مطالبات مشکوک الوصول ما که یه حساب دائمی ماهیتش بستانکاره واینکه چرا تو تراز نامه طرف بدهکار نوشته میشه

  10. سلام
    یه سوال دارم: یک زمین بین دو نفر معامله شده و خریدار به جای پرداخت پول به فروشنده ان مبلغ را در جاهایی که فروشنده گفته هزینه کرده. حالا بستانکازی فروشنده چطوری صفر میشه؟ ثبت سندشو میخام

  11. آیا اگر توافقی صورت گرفته باشه که اجاره اول ماه پرداخت بشه بازم میشه به حساب پیش پرداخت گرفت؟..

  12. با سلام و خسته نباشید .
    سوالی که دارم این است که شخصی وکالت محضری به من داده برای اجاره یا رهن نزل مسکونی اش . و همچنین قراردادی چند خط دارم که از بابت رهن یا اجاره منزل مسکونی اینجانب ده درصد حق الزحمه بردارم . حالا این منزل رهن رفته سال اول صد میلیون . سال دوم صدوبیست میلیون . و سال سوم 150 میلیون . حالا من ده درصد بخوام حق الزحمه خودم رو برداشت کنم چگونه است ؟ از مجموع این مبالغ باید ده درصد برداشت کنم و یا کل این مبالغ باید اجاره تبدیل بشه و به اونصورت ده درصد برداشت کنم ؟

    1. سلام باید به قراردادی که بستید توجه کنید. میتونید برای بهره مندی از مشاوره مالیاتی رایگان با ما تماس بگیرید

  13. سلام اگر حقوق يك كارمند ٩ماه زياد پرداخت شده باشد سند اصلاحي به چه صورت است ،ماليات و بيمه پرداختي چگونه محاسبه و ثبت سند ميشود

    1. براي كارمند بايد از حسابش كم شود ولي در بيمه اصلاح شده را ثبت كنيد و رد كنيد و نامه بزنيد و به تامين اجتماعي مراجعه كنيد
      و در ماليات ماه مورد نظر را انتخاب كنيد و ثبت اصلاحيه بزنيد

  14. سلام و خسته نباشید 1 – در خصوص استهلاک انباشته وقتی با مانده دارایی ها برابر میشود . چه عملیاتی بعد از آن انجام میشود 2 – در جواب کارفرما که وجه استهلاک انباشته کجا هست . چی باید گفت ؟

  15. سلام وقت بخير
    يه سوال داشتم، فرض كنيد براي خريد يك نرم افزار چك پرداخت كرديم
    كدوم روش صحيح سند زدن هست؟
    ١. *نرم افزار>بدهكار
    اسناد پرداختني> بستانكار
    *اسنار پرداختني>بدهكار
    بانك>بستانكار

    ٢. *نرم افزار>بد
    حساب پرداختني>بس
    *حساب پرداختني>بس
    اسناد پرداختني>بد
    *اسناد پرداختني>بد
    بانك> بس

    1. سلام براي خريد نرم افزار
      نرم افزار در دارايي هاي غير جاري ثبت ميكنيد
      نرم افزار بدهكار
      اسناد پرداختني بستانكار
      ولي اگر چك روز باشه خود سيستم ثبت وصولي ميزنه

  16. با سلام و خستہ نباشید ممنون میشم پاسخگو باشید ۔من پایہ حقوقم 4 میلیون ھست الان تو فیش جدیدم 3700 زدہ میگن برا طرح طبقہ بندہ مشاغل ھست و مابہ تفاوت اون رو بہ پایہ سنواتم اضافہ کردن این درست ھست؟ممنون میشم توضیح بدید

    1. موضوع خیلی جامع و کلی است باید اسناد حسابداری ثبت بشن و سود و زیان تعیین بشه ترازنامه باید بدست بیاد و بر اساس آن حساب های سود و زیانی را باید به حساب های انباشته ببندیم و از روی ترازنامه اختتامیه را بزنیم.

  17. سلام
    سوال حسابداری صنعتی
    باتشکر از شما
    ببخشید
    یک سوال واین است که :
    در صورت با اهمیت بودن اصافه (کسر)جذب سربار ان را (به ب ت ک ف )و کالای در جریان ساخت پایان دوره
    و کالای ساخته شده تسهیم میکنیم
    . سوال:مگر سریع بعد از پایان دوره این کار صورت نمیگیره .
    خوب در این بازه مگر کالایی فروخته میشه (منظورم زمانیه که بعد از پایان دوره مالی و قبل از شروع دوره مالی بعد است)

    1. در پایان دوره مالی انجام میشه دیگه. بقیه سوال بابت چیه؟ در سال جدید هم طبق روال اسناد ثبت و به حساب مرتبط سند میخوره

  18. سلام من یه شخصی رو دارم که محصولات کارخونه منو از من میخره و میبره به مغازه دارا میفروشه -و کارش همینه مث مامور پخشه
    من فاکتور رسمی باید براش بزنم با ارزش افزوده -درسته ؟
    ولی اون که هیچوقت فاکتوراشو ثبت نمیکنه توو معاملات فصلی و ارزش افزوده
    و به من میگه برام غیررسمی بزن -خب اگه غیررسمی بزنم این پولی ک از محل فروش به این شخص وارد شرکت میشه رو چی ثبت بزنم؟

    1. این شخص اگر کارمند شما محسوب میشه شما باید برای مغازه خریدار فاکتور بزنید. اگر به عنوان شخص حقیقی از شما خرید میکنه و شما با مغازه دار کاری نداری برای این شخص حقیقی باید فاکتور بزنی.
      در هر صورت فاکتور باید صادر بشه وگرنه اولا کتمان درآمد دارید از طریق مرجع ورودی حساب بدون مشخصات. دوما وقتی فاکتور نزدید و رسمی خرید کردید ولی رسمی نفروختید در گردش موجودی کالا و مواد به مشکل میخورید و گزارش سالانه رسیدگی مالیاتی رو نمیتونید به درستی تکمیل کنید

  19. سلام خوب هستید
    ببخشید چرا انحراف طرفیت سربار متغیر نداریم
    توی محاسبه ی سربار متغیر هم حجم امسال با پارسال متفاوته که
    واینکه انحراف هزینه سربار ثابت باید وجود نداشته باشه چون هزینه ثابت تا یک حجم خاصی که شرکت درنطر میگیره ثابته که

    ممنونم

    1. از نظر تئوری ثابت هست ولی به صورت واقع امکان انحراف در هر صورت به دلایل مختلف وجود داره

  20. سلام وقتتون بخیر
    برای تهیه ی صورت جریان های نقد عملیاتی ب روش مستقیم و غیر مستقیم هر۲ روش مالیاتو حساب کنیم؟من دقیقن وقتی حساب میکنم به اندازه مالیات جواب اخراشون متفاوت میشه

  21. سلام ، میشه لطفا جواب این سوالا رو بفرمایید لطفا

    برای اثبات نهایی مانده حساب حسابهای دریافتنی یک شرکت، حسابرسان مستقل چه اقداماتی باید به عمل آورند؟

    راه های اثبات حسابهای دریافتنی ؟

    حسابرس مستقل در رسیدگی به حساب سرمایه گذاری در سهام سایر شرکتها به کدام روشها باید روی آورد؟

  22. سلام.
    یه سندی میخوام بزنم به عنوان پیش پرداخت رهن. مشکل اینجاست که مبلغش سال پیش پرداخت شده و سال مالی هم بسته شده. برای امسال اگه این سند و بخوام بزنم چه طور میشه تو نرم افزار حسابداری بزنم؟
    اگه دارایی، پیش پرداخت رهن و بدهکار کنم اونوقت سند مقابلش چی باید بستانکار بشه؟

  23. سلام شرکت پیمانکاری هستیم بابت اختلاف حساب با طرف مقابل بخش زیادی از حسابهای دریافتنی سوخت شد ولی با فرض اینکه مطالبات سوخت شده مورد قبول دارایی نیست و با ثبت در قسمت هزینه ها شرکت زیان ده میشود که زیانده نیستیم با این تفاسیر چه ثبتی بزنم که نه هزینه باشد و نه زیانده شوم

  24. سلام.دستمزد حسابدار شاغل در یک سردخانه نگهداری میوه جات برای سه سال چقدر میتونه باشه؟

  25. سلام
    صورت سود و زیان برای موسسه ای که کارش تعمیر و فروش تلفن همراهه باید به چه ترتیبی نوشته بشه
    اول درآمد خدمات یا فروش و اینکه تفکیک هزینه هاش چطوریه؟

    1. سلام اول موجودی کالای اول دوره به اضافه خرید های طی دوره بعد منهای موجودی پایان دوره و فروش خالص منهای بهای تمام شده کالای فروش رفته به اضافه درامد منهای هزینه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان