اگر شما یک حسابدار هستید و قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید ، این مقاله به شما کمک خواهد کرد که کشور هایی که بازار کار خوبی برای حسابداری دارند را بشناسید و برای مهاجرت به بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران تصمیم جدی بگیرید.

حسابداری یکی از رشته های پرطرفدار در سر تا سر دنیا است اما در هر کشور شرایط مختلفی برای حسابداران و مهاجرت آن ها وجود دارد که پیش از مهاجرت باید تمام این شرایط را به دقت بررسی کنید.

شرکت حسابداری آریا تهران در زمینه مشاوره مهاجرت برای مشاغل حسابداری نیز فعال بوده و متناسب با شرایط کاری و عقایدی و شخصیتی شما بهترین کشور برای مهاجرت را پیشنهاد میدهد. برای دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته حسابداری

کشور های آلمان ، کانادا ، سوئد ، اتریش و استرالیا بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران محسوب می شوند . این کشور ها علاوه بر آن که برای ادامه تحصیل در رشته حسابداری محسوب می شوند کشور های بسیار مناسبی نیز برای مهاجرت حسابداران هستند .

شما برای مهاجرت به هریک از این کشور ها باید شرایط اخذ ویزا برای آن کشور ها را داشته باشید و با تخصص کافی برای مهاجرت اقدام کنید.

در اصل میتوان گفت بهترین کشور برای هر شخص فرق میکند زیرا ممکن است شما با عقاید مردم و دولت یک کشور چندان راحت نباشید ولی آن کشور از نظر همه بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران باشد.

شما دراین باره باید علاوه بر در نظر گرفتن درآمد و موقعیت اجتماعی تان باید شرایط دیگری را نیز در نظر داشته باشید.

بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران کشوری است که در آن علاوه بر درآمد عالی و موقعیت اجتماعی خوب، آرامش بیشتری داشته باشید و بتوانید با قوانین آن کشور کنار بیایید.

در ادامه این مقاله کشور های مختلف را برای مهارت حسابداران از منظر های مختلف بررسی کرده ایم تا شما بتوانید مناسب ترین کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید.

بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته حسابداری
بهترین کشور برای تحصیل رشته حسابداری

شرایط مهاجرت حسابدار به خارج از ایران

اهمیت حسابداری و بازار کار گسترده ای که دارد بر هیچ کس پوشیده نیست . هر سازمان ، شرکت ، موسسه و یا هر کسب و کاری اعم از کوچک و بزرگ نیاز به حسابدارانی دارند که به صورت های مالی آن ها نظم بخشیده و امور مالی آن ها را رتق و فتق کنند.

خوب است بدانید که اهمیت شغل حسابداری در بسیاری از کشور های اروپایی و امریکایی و کانادا ، بسیار شناخته شده تر از ایران است و بنابراین فرصت های شغلی فوق العاده ای می تواند برای فارغ التحصیلان این رشته در این کشور ها وجود داشته باشد . اما بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران کجاست ؟

در مقاله معرفی شغل حسابداری بازار کار این رشته پرطرفدار را در ایران بررسی کرده ایم و متوسط درآمد حسابداران در ایران را برای شما قرار داده ایم.

بررسی شغل حسابداری در خارج از کشور

شغل حسابداری در شرکت های مختلف داخل ایران نیز شرایط مختلفی را برای حسابداران به وجود می آورد و بنابراین به هیچ عنوان نمی توان یک وضعیت کلی برای تمام کشور ها در رابطه با شغل حسابداری در نظر گرفت.

در ادامه این مقاله شرایط حسابداران در برخی کشور ها بررسی خواهد شد .

بررسی شغل حسابداری در خارج از کشور
بررسی بازار کار شغل حسابداری در خارج از کشور

شرایط استخدام حسابدار در خارج از کشور مهاجرت کاری حسابدار

شرایط استخدام حسابداران در کشور های مختلف کاملا متفاوت است و این شرایط بستگی به کشوری دارد که می خواهید برای مهاجرت به آن اقدام کنید .

برخی از این کشور ها نیاز به مدرک زبان دارند و برخی از آن ها نیز به مدارک حسابداری بین المللی توجه زیادی نشان می دهند .

تفاوت شغل حسابداری در داخل و خارج از کشور

حسابداری دارای استاندارد های بین المللی و داخلی است که استاندارد های بین المللی در سرتاسر دنیا یکسان هستند اما استاندارد های داخلی با توجه به قانون هر کشور می تواند متفاوت باشد .

البته نکته دیگری که در مورد تفاوت حسابداری در ایران و خارج از کشور وجود دارد نرم افزار های حسابداری هستند .

نرم افزار های داخلی هر کشور متناسب با استاندارد های آن ها طراحی می شوند و تفاوت هایی از جمله زبان نرم افزار ها دارند .

در صفحه بهترین نرم افزار حسابداری لیستی از بهترین ها و پر کاربردترین نرم افزار های حسابداری را برای شما قرار داده ایم.

تفاوت شغل حسابداری در داخل و خارج از کشور
تفاوت حسابداری در داخل و خارج از کشور

تفاوت حسابداری در ایران و کانادا

همان طور که گفته شد تفاوت هایی که در حسابداری ایران و خارج از کشور وجود دارند مربوط به قوانین داخلی کشور ها است .

معمولا کسانی که می خواهند برای کار به کشور های دیگر از جمله کانادا مهاجرت کنند حتی با وجود دارا بودن مدارک معتبر و بین المللی نیز باید دوره های مخصوص به همان کشور را پشت سر بگذارند تا از دانش آن ها نسبت به قوانین آن کشور اطمینان حاصل شود .

شما میتوانید برای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای حسابداری در دوره آموزش حسابداری ما شرکت کنید تا در دوره کوتاهی مدرک معتبر فنی و حرفه ای را دریافت کنید.

شرایط کشور کانادا برای مهاجرت حسابداران

به طور کلی کشور کانادا یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت است . این کشور بهترین امکانات برای زندگی را به شهروندان خود ارائه می دهد و یکی از کشور هایی است که فرصت های شغلی بسیار خوبی در اختیار مهاجران قرار می دهد .

به جرئت می توان کانادا را بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته حسابداری دانست.

شرایط کشور کانادا برای مهاجرت حسابداران
شرایط کانادا برای مهاجرت حسابداران به این کشور

درآمد حسابدار در کانادا

میزان حقوق یک حسابدار در کانادا به قدری است که شغل حسابداری در کانادا را تبدیل به یکی از پر درآمد ترین شغل های کانادا کرده است .

شغل حسابداری در کشور های پیشرفته ای مثل کانادا به خوبی شناخته شده است و مدیران کانادایی به خوبی از اهمیت این شغل آگاه هستند .

بنابراین به طور شایسته ای از حسابداران تقدیر می کنند و حسابداران در کانادا مشکلی از بابت درامد نخواهند داشت .

شرایط بورسیه رشته حسابداری در کانادا                                

اولین نکته درباره مهاجرت به کانادا چه برای کار و چه برای تحصیل داشتن مدرک زبان انگلیسی ایلتس با نمره بالای ۶.۵ است .

هزینه های تحصیل در کانادا به طور معمول بین ۱۷ هزار دلار الی ۲۰ هزار دلار کانادا می باشد .

لیست کشور های نیازمند حسابدار

تقریبا می توان گفت که همه کشور های دنیا در حال حاضر پتانسیل شغلی خوبی در رشته حسابداری دارند . اما از میان آن ها می توان به کشور هایی مانند سوئیس ، سوئد ، کانادا ، آلمان و نروژ اشاره کرد .

این کشور ها همه ساله پذیرای حسابداران از کشور های مختلف و یا دانشجویان حسابداری هستند .

لیست کشور های نیازمند حسابدار
کشور های نیازمند حسابدار در جهان

کشور های ایده آل برای تحصیل حسابداری

به جز کانادا که پیش تر به شما معرفی گردید ، کشور های دیگری نیز هستند که امکانات فوق العاده ای را در اختیار حسابداران قرار می دهند ، پتانسیل شغلی بالایی در این زمینه دارند و مهاجران با تلاش و کوشش می توانند یک زندگی ایده ال برای خود در این کشور ها فراهم کنند .

در ادامه چند مورد از این کشور ها را نیز به شما معرفی خواهیم کرد .

بورسیه رشته حسابداری در ترکیه

تحصیل در ترکیه در سال های اخیر و با توجه به بالا رفتن سطح علمی این کشور طرفداران زیادی بین ایرانیان پیدا کرده است .

ضمن این که هزینه تحصیل در این کشور نسبت به خیلی از کشور های اروپایی به مراتب کم تر است و با توجه به نزدیک بودن این کشور به ایران ، امکان دیدن خانواده و نزدیکان راحت تر فراهم می شود .

بازار کار حسابداری در آلمان

کشور آلمان به صنعتی بودن معروف است . این کشور یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی اروپا است و یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت حسابداران نیز محسوب می شود .

چرا که بررسی صورت های مالی و سامان بخشیدن به معاملات مالی در شرکت ها و تولید کننده های این کشور بدون شک اهمیت بسیار زیادی دارد .

این کشور به خاطر صنعت در حال رشدی که دارد همواره پتانسیل بالایی در جذب حسابداران دارد .

بازار کار حسابداری در آلمان
درآمد حسابداری در آلمان

تحصیل حسابداری در آلمان

تحصیل حسابداری در آلمان می تواند در عین حال که بسیار ساده است ، بسیار سخت هم باشد.

تحصیل در اکثر دانشگاه های المان کاملا رایگان است و امکانات دانشجویی بسیار خوبی با هزینه های بسیار کمی در اختیار محصلان قرار می گیرد .

اما شما باید پیش از درخواست اپلای مدرک زبان خود را دریافت کرده باشید .

برخی از دانشگاه های المان بین المللی هستند و برای دریافت پذیرش از این دانشگاه ها صرفا نیاز به مدرک ایلتس با نمره بالای ۷ دارید اما در صورتی که بخواهید برای دانشگاه های آلمانی زبان اپلای کنید باید مدرک زبان آلمانی C2 داشته باشید .

البته لازم به ذکر است که با وجود این که هزینه های تحصیل در آلمان رایگان است اما برای دریافت ویزای تحصیلی و ورود به این کشور باید ۹۰۰۰ یورو در حساب خود بلوکه کنید تا اجازه تحصیل و ورود به کشور داشته باشید .

درآمد حسابداری در آلمان

حقوق حسابدار در آلمان با توجه به شرکتی که در آن کار می کنند و یا کاری که انجام می دهند متفاوت است . برخی شرکت ها در المان بین المللی هستند و برخی از آن ها کاملا المانی زبان هستند .

درامد متوسط حسابداران در المان ۳۷۷۰ یورو ماهانه است که کفاف یک زندگی خوب و مرفه را می دهد .

تفاوت درامد رتبه های مختلف حسابداران در آلمان

حداقل درامد حسابداران در المان ۶۳۰ یورو ماهانه است و این دستمزد می تواند تا ۲۰۵۹۷ یورو در ماه افزوده شود که مبلغی بسیار قابل توجه است .

درآمد حسابداران در سوئد

اگر می خواهید برای حسابداری به سوئد مهاجرت کنید باید بگوییم که یکی از سخت ترین و البته پر آینده ترین راه ها را انتخاب کرده اید .

سوئد یکی از بهترین کشور ها از لحاظ رفاه اجتماعی شهروندان است و درامد حسابداران نیز در این کشور بسیار بالا است .

برای مهاجرت به این کشور باید مدرک زبان سوئدی داشته باشید . زبان رسمی مردم این کشور سوئدی است و نمی توان تنها با مدرک زبان انگلیسی در این کشور زندگی کرد .

البته ، شرکت های بین المللی در سوئد وجود دارند که می توانید با مدرک زبان انگلیسی در آن ها مشغول به کار شوید ولی زندگی کردن در این کشور و ارتباط با افراد بدون تسلط بر زبان سوئدی تقریبا غیر ممکن است .

درآمد حسابداران در سوئد
بازار کار حسابداری در سوئد

شرایط کاری حسابداری در اتریش

اتریش یکی از بهترین کشور های اروپا از لحاظ امکانات رفاهی و شهروندی است . این کشور در لیست مشاغل مورد نیاز خود در سال گذشته ( ۲۰۲۰ ) حسابداری را قرار داده است و پذیرای متقاضیانی است که می خواهند در این کشور کار کنند .

شما برای این که بتوانید به اتریش مهاجرت کنید باید به زبان های انگلیسی و آلمانی مسلط باشید .

درآمد حسابداری در اتریش

حسابداران در اتریش با توجه به شرکتی که در آن کار میکنند و با توجه به کاری که انجام می دهند درامد های متفاوتی را کسب می کنند .

اما می توان گفت که درامد متوسط حسابداران در اتریش حدود ۴۶ هزار یورو می باشد که به معنی داشتن یک زندگی خوب و مرفه در این کشور است .

بازار کاری حسابداری در استرالیا

از مسائلی که باعث می شود استرالیا بازار کار مناسبی برای حسابداری محسوب شود شاخص توسعه انسانی و تولید ناخالص داخلی بالا در این کشور است.

استرالیا چهاردهمین قدرت اقتصادی بزرگ دنیا محسوب می شود و این موضوع باعث می شود امار بیکاری در این کشور بسیار پایین باشد.

بازار کاری حسابداری در استرالیا
درآمد حسابداری در استرالیا

درآمد حسابداران در استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا کاملا متناسب با درامد افراد است و سطح رضایت استرالیایی ها از زندگی بسیار بالا است.

ضمن این که در صورت داشتن مدرک معتبر حسابداری در این کشور نگرانی از بابت استخدام نخواهید داشت.

بازار کار حسابدار در نیوزلند

جالب است بدانید که حسابداری در سال ۲۰۲۰ جزو ده شغل پردرامد نیوزلند شناخته شده است.

برای مهاجرت به این کشور باید دارای مدرک معتبر و بین المللی حسابداری باشید و برای دریافت ویزای آن اقدام نمایید .

بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران

البته لازم است بدانید که انتخاب یک کشور برای مهاجرت به جز وضعیت شغلی شما به موارد بسیار زیادی مانند فرهنگ مردم آن کشور و توان شما در کنار آمدن با وضعیت یک کشور دیگر دارد .

ممکن است به نظرتان خیلی مهم نباشد اما خیلی افراد به خاطر آب و هوای سرد کانادا تمایلی به مهاجرت به این کشور ندارند .

با این حال از نظر شرایط شغلی حسابداران در خارج از کشور ، امکانات رفاهی و امکانات شهروندی احتمالا کشور کانادا بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران است .

بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران
معرفی بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران

بهترین دانشگاه حسابداری جهان

هر ساله بر اساس موارد مختلف مانند رتبه علمی ، بهترین دانشگاه های رشته های مختلف لیست بندی می شوند .

طبق این لیست ، بهترین دانشگاه دنیا برای رشته حسابداری ، دانشکده بیزنس لندن می باشد .

پس از آن دانشگاه هایی مثل ام آی تی در ایالت ماساچوست آمریکا و HEC پاریس و آکسفورد انگلیس معتبر ترین دانشگاه های حسابداری در سرتاسر دنیا هستند.

گرفتن پذیرش این دانشگاه ها کار چندان ساده ای نیست و هر کسی نمی تواند به این دانشگاه ها وارد شود .

چطور با مدرک حسابداری مهاجرت کنیم

اولین کاری که باید انجام دهید ترجمه مدارک حسابداری خود به زبان کشوری است که قصد مهاجرت به آن را دارید .

دریافت ویزای کشور مورد نظر می تواند کار بسیار زمان بر و طولانی باشد مخصوصا در مورد برخی کشور ها مانند کانادا و امریکا که سفارت آن ها در ایران نیست و باید به کشور های نزدیک مانند ترکیه سفر کنید تا وقت سفارت بگیرید.

دوره های مورد نیاز برای تحصیل حسابداری در بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران

برای آن که بتوانید در بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران اقامت داشته باشید باید تخصص و مدرک معتبر حسابداری داشته باشید.

اگر رشته دانشگاهی شما حسابداری است و معدل لازم برای این رشته را کسب کرده اید و دانشگاه شما جز بهترین دانشگاه های ایران است امتیاز شما برای قبول شدن در پذیرش دانشگاه های خارج از کشور میتواند بالا باشد.

در مقاله حداقل معدل لازم برای رشته حسابداری حداقل معدل حسابدرای برای درآمد عالی در ایران و خارج از ایران را بررسی کرده ایم و همچنین برای کسانی که هنوز وارد دانشگاه نشده اند حداقل معدل لازم برای ورود به رشته دانشگاهی حسابداری در دانشگاه های مختلف را ذکر کرده ایم.

اگر رشته تحصیلی شما حسابداری نیست و این کار را به صورت تجربی یاد گرفته اید برای آن که برای پذیرش در کشور های خارجی داشته باشید لازم است که مدرک بین المللی معتبری داشته باشید.

با شرکت در دوره های آموزش حسابداری آریا تهران میتوانید به راحتی مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و با مهارت های کسب شده در این دوره آموزشی به راحتی برای مهاجرت اقدام کنید.

شرایط اپلای رشته حسابداری در بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران

شرایط پذیرفته شدن در دانشگاه های کشور های مختلف متفاوت است .

اما نکته ای که در مورد بیش تر کشور ها می توان متذکر شد اهمیت داشتن مدرک زبان آن کشور است .

البته در برخی کشور ها مانند آلمان ، دانشگاه های بین المللی وجود دارند که به جای زبان خود کشور ، مدرک زبان انگلیسی نیز برای اپلای در آن ها کفایت می کند .

برخی دانشگاه های با رتبه و رنک بالا تر نیازمند معدل بالا هستند و برخی دیگر تنها با پرداخت هزینه دانشجو می پذیرند .

شما ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کرده و شرایط پذیرفته شدن در آن دانشگاه را جویا شوید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با همکاران ما در شرکت حسابداری آریا تهران تماس بگیرید تا متناسب با شرایط تان بهترین مشاوره مهاجرت برای حسابداران را دریافت کنید.