با افزایش تنوع شغل ها، برطرف کردن نیاز های کسب و کار های گوناگون نیز به مرور سخت تر شد. به همین دلیل نرم افزار های حسابداری به کمک آمدند تا با انجام عملیات های حسابداری، مشکلات ایجاد شده برای حسابداران و همچنین صاحبان شغل ها را بر طرف کنند. در این مقاله درباره نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین توضیح داده می شود و همچنین آشنایی های لازم با حسابداری ابری برای شما صورت می گیرد. برای آگاهی بیشتر در زمینه نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین و حسابداری ابری می توانید به ادامه مطالب در سری مقالات شرکت حسابداری آریا تهران مراجعه فرمایید.

نرم افزار حسابداری تحت وب چیست

امروزه بسیاری از صاحبان شغل ها برای انجام درست و دقیق عملیات های حسابداری، علاوه بر حسابدارن از نرم افزار های حسابداری نیز استفاده می کنند.

در ادامه به برخی از ویژگی های نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین اشاره می کنیم و این ویژگی ها نشان می دهند که چرا نرم افزار های حسابداری بسیار محبوب هستند و مورد استفاده قرار می گیرند.

نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین، نرم افزار هایی هستند که می توان در آن ها تمامی محاسبات حسابداری مانند محاسبه درآمد ها، هزینه ها، حساب ها و . . . را به صورت آنلاین یا متصل به اینترنت انجام داد و آنها را ثبت کرد.

امکان دسترسی به حساب های خود در هر زمان و مکان، امنیت بالا، امکان دسترسی آسان توسط مرورگر وب و عدم نیاز به نصب اپلیکیشن های جداگانه، قابل استفاده بودن توسط شرکا در تمامی شعبه های یک کسب وکار و قابلیت تعیین سطح دسترسی افراد در نرم افزار از ویژگی های نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین هستند که البته مورد اخر را فقط برخی از نرم افزار ها دارا هستند.

نرم افزار حسابداری تحت وب چیست
نرم افزار حسابداری تحت وب

نرم افزارهای مالی تحت وب

یک حسابدار وظیفه دارد تمامی اطلاعات و گزارشات یک شرکت یا کسب و کار را جمع آوری  کرده و در نهایت به ثبت آن اسناد و تحویلشان به مدیران مربوطه بپردازد.

تعریف وظایف یک حسابدار سادگی و در عین حال پیچیدگی  کار حسابدار را نشان می دهد.

(آشنایی با وظایف و بازار کار حسابداران در مقاله شغل حسابداری توضیح داده شده است)

حسابداران باید توجه داشته باشند که گزارشات شان درست باشد و عملیات ها و محاسبات عددی را با دقت زیادی انجام دهند، آن ها را ثبت کنند و در اختیار مدیران قرار دهند.

نرم افزارهای مالی تحت وب در این زمینه ها بسیار به حسابداران کمک می کند.

در نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین به طور پیش فرض کدینگی برای نرم افزار تعریف شده که بر مبنای استاندارد های مالی بوده و عملیات هایی همچون گزارشات استاندارد، ارائه صورت های مالی، ارائه دفاتر قانونی، ارائه ترازها و . . . را انجام می دهد.

برای استفاده از نرم افزار های مالی تحت وب، تنها به یک مرورگر یا Web Browser و داشتن دسترسی به اینترنت نیاز است.

مزایای نرم افزارهای مالی تحت وب

  • قابلیت اتصال به دیگر نرم افزار های مالی.
  • داشتن بستری امن و مطمئن برای حفاظت های حساب ها.
  • قابلیت اطلاع رسانی پیامکی.
  • رفع مشکلات احتمالی با کمک سیستم پشتیبانی.
  • داشتن طراحی زیبا و محیط و ابزار های کاربردی.
  • قابل استفاده در چند سیستم در شعب های یک کسب و کار.
  • داشتن دسترسی به ابزار بارکدخوان.
  • عدم نیاز به صرف هزینه های هنگفت.

نرم افزار حسابداری تحت وب رایگان

نرم افزار حسابداری تحت وب رایگان، استفاده از ابزار هایی برای مدیریت کسب و کار را در هر زمانی از شبانه روز و در هر موقعیت مکانی و تنها با داشتن دسترسی به اینترنت و یک سیستم مانند کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و موبایل در اختیار کاربران قرار می دهند.

نرم افزار حسابداری تحت وب رایگان از سرعت خوبی برای انجام عملیات های حسابداری برخوردار است و همچنین امنیت کاربران خود را نیز تضمین می کند.

نرم افزار حسابداری آنلاین چیست

به نوعی می توان گفت که نرم افزارحسابداری آنلاین یک سیستم حسابداری ساده و پیشرفته در کنار هم می باشد که ابزار های خود را تحت وب یا به بیانی ساده تر در قالب یک سایت و با استفاده از مرورگر ها در اختیار کاربران قرار می دهد.

در نرم افزارحسابداری آنلاین حسابدار یا مدیران مربوطه می توانند در هر زمان و مکانی امور مالی مجموعه خود را بررسی و مدیریت کنند.

نرم افزار حسابداری آنلاین با عنوان حسابداری ابری یا اینترنتی نیز شناخته می شود و همانطور که قبل تر گفته شد یک روش جدید برای کنترل اطلاعات حسابداری به صورت آنلاین می باشد.

نرم افزار حسابداری آنلاین چیست
نرم افزار حسابداری آنلاین

نرم افزار حسابداری ابری چیست

مطمئناً نام نرم افزار حسابداری ابری یا حسابداری آنلاین را شنیده اید در ادامه با نرم افزار حسابداری ابری بیشتر آشنا می شوید.

در گذشته نرم افزار های حسابداری که به بازار عرضه شده بودند، مشکلاتی را به همراه داشتند، برخی شرکت های نرم افزاری برای رفع مشکلات به فکر طراحی مدل جدیدی از نرم افزار های حسابداری افتادند که توسط آن ها، کاربران می توانستند در هر زمان و مکانی به ذخیره و کنترل حساب های مالیاتی بپردازند.

این عملیات ها در صورتی قابل اجرا بودند که نرم افزار  بر روی یک فضای ابری اعمال شود؛ و اینگونه بود که نرم افزار های حسابداری ابری یا حساب های آنلاین ایجاد شدند.

نرم افزارهای حسابداری ابری نیازی به نصب دوباره نرم افزار ندارند و کاربران با اتصال به اینترنت و توسط مرورگر های وب می توانند به انجام فعالیت های مالی خود بپردازند.

بهترین نرم افزار حسابداری ابری

  • برای آشنایی با بهترین نرم افزار حسابداری ابری، حسابداران یا مدیران کسب و کار ها می توانند از افرادی که تجربه کار با نرم افزار های حسابداری دارند، کمک بگیرند.
  • ویژگی هایی مانند، ابزار های موجود در یک نرم افزار، طراحی زیبا و کاربردی، حفظ امنیت حساب های کاربران، کند نبودن سرعت نرم افزار برای انجام امور حسابداری، برخورداری از  خدمات پشتیبانی، برخورداری از هزینه معقول و . . . مواردی هستند که بر اساس آنها می توان  بهترین نرم افزار حسابداری ابری را برای یک کسب وکار تعیین کرد

بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب

بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب بر اساس کاربرد های مختلفی که نرم افزار ها ارائه می کنند و  همچنین بر اساس نیاز های گوناگون کاربران، در نظر ها متفاوت هستند.

انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب با توجه به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می شود، بسیار آسان تر خواهد بود.

  • در هنگام انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب،امکانات نرم افزار ها باید مورد مقایسه قرار گیرند و  افراد باید توجه داشته باشند که نرم افزاری را انتخاب کنند که ابزار های آن نرم افزار متناسب با نیاز های کسب و کار یا شرکت خود باشد.
  • گاهی نرم افزار ها امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهند که ابتدا بسیار مورد توجه قرار می گیرند، اما ممکن است هیچگاه از آنها استفاده نشود، توجه به این مورد از صرف هزینه های اضافی نیز جلوگیری می کند.
بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب
بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب چیست

نرم افزار حسابداری تحت وب بهتره یا ابری

دیدگاه اشتباهی وجود دارد که در آن افراد معتقدند که نرم افزار حسابداری ابری بهتر از نرم افزار حسابداری تحت وب می باشد.

اکنون به نادرستی این نظریه می پردازیم.

قبل تر تعریف هایی در مورد نرم افزار حسابداری تحت وب و حسابداری ابری در اختیار شما قرار گرفت، با توجه به تعریفات کاملاً مشخص است که این دو نرم افزار تفاوتی با هم ندارند.

هر دو در یک فضای ابری یا اینترنت و با عنوان های نرم افزار حسابداری تحت وب و نرم افزار حسابداری ابری برای کاربران قابل دسترس هستند.

لیست نرم افزار های حسابداری تحت وب

لیست نرم افزار های حسابداری تحت وب شامل نرم افزار های حسابداری تحت وب همکاران سیستم، سپیدار، حسابفا، هوفر، قیاس، هلو، پایدار و ایلیا سیستم می باشد که در ادامه با هر کدام از این نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین ببیشتر آشنا می شوید.

لیست نرم افزار های حسابداری تحت وب
بهترین و پرکاربرد ترین نرم افزار های حسابداری تحت وب

نرم افزار حسابداری تحت وب همکاران سیستم

نرم افزار حسابداری تحت وب همکاران سیستم، راهکار هایی مناسب برای رفع نیاز های کسب و کار ها فراهم کرده و توسط بسیاری از مشاغل و کسب و کار های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل آن که در سازمان ها و شرکت ها فرایند های گوناگونی به کار گرفته می شوند، نرم افزار حسابداری تحت وب همکاران سیستم، راهکار های ویژه ای را برای این شرکت ها ارائه کرده اند.

نرم افزار حسابداری تحت وب سپیدار

مجموعه نرم افزار حسابداری سپیدار، فعالیت خود را در سال 1387 و با عرضه  نرم افزار حسابداری سپیدار به منظور ارائه خدمات به مشتریان شروع کرد.

مجموعه ی سپیدار یکی از شرکت های عضو گروه همکاران سیستم نیز می باشد و نرم افزار های فروشگاهی دشت، نرم افزار های حسابداری ویژه اصناف و فروشگاه ها و در کل نرم افزارهایی مناسب با مدیریت  شرکت های کوچک و بزرگ ارائه کرده است.

نرم افزار حسابداری تحت وب حسابفا

از اولین نرم افزار های حسابداری کامل تحت وب می توان به نرم افزار حسابداری تحت وب حسابفا اشاره کرد.

نرم افزار حسابداری حسابفا بر مبنای فناوری رایانش ابری بوده یعنی؛ اطلاعات کاربران خود را در سرور های حسابفا قرار می دهد و البته این شرکت نرم افزاری، امنیت اطلاعات کاربران خود را نیز تضمین می کند.

نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین حسابفا نیز برای انجام عملیات ها نیاز دارد که به اینترنت متصل باشد و بر روی هر دستگاهی از جمله کامپیوتر، تبلت، موبایل و . . . اجرا می شود و برای مدیریت کسب و کار نیازی به نصب نرم افزار نیست.

نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین هوفر

نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین هوفر، انواع نرم افزا های حسابداری مانند نرم افزار های حسابداری بازاری، مالی، بازرگانی، خدماتی، پیمانکاری و تولیدی را در اختیار متقاضیان خود قرار می دهد.

پیش فاکتور آنلاین، سال های مالی پیوسته و یکپارچگی و اتصال با نرم افزار CRM ، فروشگاه اینترنتی و مدیریت کسب و کار و . . برخی از ابزار های نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین هوفر هستند که در اختیار کاربران قرار داده شده اند.

نرم افزار حسابداری تحت وب قیاس

مجموعه نرم افزاری قیاس از  زمان شروع کار خود تا کنون محصولات گوناگونی را مانند نرم افزار حسابداری تحت وب قیاس به بازار عرضه کرده است.

نرم افزار حسابداری تحت وب قیاس، هم برای مدیریت کسب و کار های اینترنتی که کاربری ساده ای دارند مورد استفاده قرار می گیرد و هم برای شرکت ها و کسب و کار های بزرگ و متوسط.

نرم افزار های حسابداری قیاس، خدمات پشتیبانی به مدت 12 ماه به مشتریان خود ارائه می کند.

نرم افزار حسابداری تحت وب هلو

نرم افزار حسابداری تحت وب هلو، همانطور که از نامش پیداست نرم افزاری برای سیستم عامل های ویندوز عرضه کرده که با داشتن دسترسی به اینترنت و مرورگر ها قابل استفاده هستند.

با نرم افزار حسابداری تحت وب هلو در هر زمان و مکانی می توان عملیات های مالی کسب و کار یا شرکت خود را مانند عملیات های حسابداری، مدیریت، انبار، سالن تولید و . . . را مدیریت کرد.

نرم افزار حسابداری تحت وب پایدار

ثبت و تاییدیه اسناد حسابداری، گردش درخواست وجه نقد در خزانه داری، درخواست کالا توسط واحد ها، خرید کالا، تاییدیه مالی پیش فاکتور و تبدیل پیش فاکتور به فاکتور، کنترل بودجه، درخواست مرخصی و . . . از جمله ویژگی های نرم افزار حسابداری تحت وب پایدار هستند.

نرم افزار حسابداری تحت وب پایدار در هر موقعیت زمانی و مکانی قابل استفاده است و تمامی فرایند هایی که برایتان نام برده شد را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

نرم افزار حسابداری تحت وب ایلیا سیستم

نرم افزار حسابداری تحت وب ایلیا سیستم، یکی از جدید ترین نرم افزار های عرضه شده توسط گروه ایلیا سیستم می باشد و نرم افزار های حسابداری دیگری را مانند نرم افزار های حسابداری بازرگانی، پخش و فروشگاهی و تولیدی را نیز در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

نرم افزار حسابداری تحت وب ایلیا سیستم نیز مانند دیگر نرم افزار های حسابداری تحت وب، به صورت آنلاین قابل استفاده است.

نرم افزار رستورانی تحت وب چیست

نرم افزار رستورانی تحت وب شامل ابزار هایی مانند؛ تعریف منوی سفارشات و صدور فیش، امکان کنترل موجودی سفارشات، تعریف صندوق های مختلف، ثبت سرویس و تحویل سفارش، مشخص کردن پیک ها و حسابرسی آن ها، تعریف چاپگر صندوق، اتصال به مانیتور لمسی، دارای صفحه کلیدهای قابل برنامه ریزی، ایجاد حساب مشترکین و حسابرسی آن ها، فرمول تولید و مدیریت مواد خام، افزونه مدیریت میزها، گزارشات و نمودارهای ماهیانه از فروش، تعریف کاربران با سطوح دسترسی متفاوت، دارای راهنمای استفاده و . . . می باشد.

ابزار های نام برده شده به مدیریت بهتر و دقیق تر فرآیند های رستورانی کمک می کنند.

برای مشاهده لیست بهترین نرم افزار های حسابداری رستورانی میتوانید مقاله نرم افزار حسابداری رستوران را مطالعه کنید.

حسابداری شخصی تحت وب

حسابداری شخصی یا به بیانی دیگر مدیریت امور مالی شخصی برای بعضی افراد کار سخت، پیچیده یا حوصله سر بری به نظر می رسد.

بنابراین نرم افزار های حسابداری شخصی تحت وب در این زمینه به کمک افراد آمده اند.

حسابداری شخصی تحت وب با ساده کردن فرایند های مالی، راحت تر کردن کنترل و بررسی هزینه ها، کمک در صرفه جویی و برنامه ریزی برای آینده، داشتن آمادگی در شرایط اضطراری مالی و ساده تر کردن پرداخت های مالی، باعث شده که بسیاری از افراد از نرم افزار های حسابداری شخصی تحت وب استفاده کنند.

جمعبندی

در مقاله نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین عناوینی همچون نرم افزار حسابداری تحت وب، حسابداری ابری، بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب و ابری توضیح داده شد و تعریفات لازم در اختیار شما قرار گرفت.

لازم به ذکر است در صورتی که قصد انتخاب یک نرم افزار حسابداری تحت و ب را دارید، خوب است به نکاتی در مقاله حسابداری ابری به آنها اشاره شد، توجه کنید و با آشنایی با مفهوم نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین راحت تر به انتخاب بهترین نرم افزار تحت وب موردنیاز خود بپردازید.

در بازار نرم افزار فروش تحت وب، افراد متقلبی هستند که نرم افزار های آفلاین را تحت عنوان نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین به مشتریان می فروشند، بنابراین به هنگام خرید داشتن اطلاعات در مورد نرم افزار موردنظر می تواند در جلوگیری از اتفاقات این چنینی  بسیار کمک کننده باشد.