اگر برای آموزش نرم افزار بیمه تامین اجتماعی نیاز به منبع دارید و همچنین نیاز به فیلم اموزش تهیه لیست بیمه دارید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد که نحوه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی را بیاموزید. در این مقاله همچنین قوانین ارسال لیست بیمه و نحوه بارگذاری لیست بیمه در سایت، نحوه ارسال لیست بیمه استفند و اموزش کامل تهیه و ارسال لیست بیمه به صورت تصویری را مشاهده خواهید کرد. پیشنهاد میکنیم اول مقاله حسابداری بیمه چیست را مطالعه کنید تا با وظایف یک حسابدار بیمه و بهترین نرم افزار های حسابداری بیمه بیشتر آشنا شوید.

لیست بیمه چیست

لیست بیمه شامل سوابق کاری ماهیانه هر فرد است و این لیست در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد. مشخصات فردی هر شخص بیمه شده همراه با اطلاعات کارگاهی که اقدام به بیمه کرده، اطلاعاتی هستند که در لیست بیمه ذکر می شوند. خوب است بدانید که به صورت کلی دو نوع لیست بیمه تامین اجتماعی وجود دارد :

  1. بیمه تامین اجتماعی اجباری : بر طبق قوانین کار، کارفرما موظف است  تمام افرادی که در شرکت ها، کارگاه ها، کارخانه ها و. . . کار می کنند و در قبال آن حقوق و دستمزد دریافت می کنند را بیمه کند.
  2. بیمه تامین اجتماعی خویش فرما : همانطور که از نامش پیداست بیمه خویش فرما بیمه ای است که خود شخص توسط خودش بیمه می شود.

 انواع بیمه

بیمه اجباری، بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد یا کارفرمایان 3 دسته کلی از انواع بیمه هستند که در ادامه با هر کدام بیشتر آشنا می شوید. 

بیمه اجباری

همان طور که قبل تر گفته شد، بیمه اجباری بیمه ای است که توسط کارفرما انجام می شود و صاحبان مشاغل وظیفه دارند افرادی که به ازای دریافت حقوق و دستمزد در کارگاه ها و کارخانه ها مشغول به کار هستند را بیمه کنند.

بیمه اختیاری

 بیمه اختیاری به افرادی تعلق می گیرد که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نباشند. افراد اگر قصد استفاده از بیمه اختیاری را داشته باشند  باید در زمان تعیین شده به پرداخت حق بیمه خود بپردازند. توجه داشته باشید که درصد حق بیمه اختیاری، 26 % دستمزد و حقوق می باشد.

بیمه مشاغل آزاد

در صورتی که افراد یا با جذب کارگر درحال فعالیت بوده و یا به تنهایی مجوز اشتغال از سوی مراکز معتبر یا سازمان تامین اجتماعی در یافت کرده باشند و مقررات حمایتی خاصی نیز شامل آن ها نشود، می توانند از بیمه مشاغل آزاد استفاده کنند.

تفاوت بیمه اجباری و بیمه اختیاری

بیمه اجباری و بیمه اختیاری دو نوع بیمه ای هستند که در ایران وجود دارند. بیمه اجباری به کارفرما و افرادی که کارفرما دارند (کارگران)، مربوط است و بیمه اختیاری که با نام بیمه خویش فرما نیز شناخته می شود به افرادی که کارفرما ندارند و بیمه اجباری نشدند مربوط است و این افراد باید برای بیمه کردن خود شخصاً اقدام کنند.

تفاوت بیمه اجباری و بیمه اختیاری در این است که بیمه بیکاری به افرادی که دارای بیمه اختیاری هستند تعلق نمی گیرد و فقط بیمه شدگان اجباری را شامل می شود. مستمری بازنشستگی، فوت، کفن و دفن، از کارافتادگی، کمک هزینه ازدواج، غرامت دوران بارداری و یا بیماری، مواردی هستند که به هر دو نوع بیمه تعلق می گیرند.

خوب است بدانید که هیچ لزومی برای برای پرداخت هیچ مبلغی برای بیمه شدگان اجباری وجود ندارد، در حالی که بیمه شدگان اختیاری باید 10% هزینه های بیمارستان را به عنوان فرانشیز بپردازند همچنین برای افرادی که قصد بهره مندی از بیمه اختیاری دارند محدودیت سنی نیز تعیین می شود.

مواردی مانند داشتن حداقل 30 روز سابقه پرداخت بیمه و سن کمتر از 50 سال و برای زنان خانه دار سن کمتر از 45 سال، شرایطی هستند که افراد برای برخورداری از بیمه اختیاری بایدآن ها را دارا باشند.

قوانین ارسال لیست بیمه

جزو مهم ترین مسائلی که کارفرما های هر تجارتی باید به آن توجه ویژه داشته باشند لیست بیمه پرسنل و کارکنان است که خود دارای قوانین مخصوص به خود است که تمام کارفرماها می بایست به این قوانین عمل نمایند.

قوانین ارسال لیست بیمه در وضعیت بازنشستگی کارگران و پرداخت حق و حقوق قانونی آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد و به همین علت نیز اهمیت بالایی دارد.

با وجود اهمیت و تاثیر بسیار زیادی قوانین ارسال لیست بیمه، باز هم برخی از کارفرمایان اطلاعات دقیق و کاملی نسبت به این قوانین ندارند که البته امری طبیعی است چرا که دانستن این قوانین برعهده حسابداران و شرکت های حسابداری می باشد.

اگر میخواهید به راحتی به صورت فشرده اصول حسابرداری در شاخه های مختلف را یاد بگیرید و مدرک معتبر بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید میتوانید در دوره های آموزش حسابداری رایگان آریا تهران شرکت کنید.

قوانین ارسال لیست بیمه
قوانین ارسال لیست بیمه چیست

آموزش کامل تهیه و ارسال لیست بیمه به صورت تصویری

در ابتدای کار و برای تهیه و ارسال لیست بیمه می بایست نرم افزار بیمه را دانلود کرده و روی کامپیوتر خود نصب کنید. در این مرحله می بایست مشخصات کارگاه و کارکنان ثبت گردد.

پس از دانلود و نصب نرم افزار بیمه شما باید روی گزینه ListDisk کلیک کنید تا برنامه اجرا شود.

سمت راست و بالای صفحه گزینه ای به نام اطلاعات پایه پدید می آید که می بایست ابتدا روی آن و سپس روی گزینه مشخصات کارگاه کلیک کنید.

صفحه مشخصات کارگاه برای شما باز می شود و در این مرحله می بایست روی گزینه جدید کلیک کنید. فرم برای ورود اطلاعات کارگاه باز می شود که شما باید در آن کد کارگاه، ردیف پیمان، نام کارگاه، نام کارفرما و آدرس کارگاه را وارد نمایید.

سه رقم سمت چپ کد کارگاه که یک عدد ۱۰ رقمی است، نشان دهنده کد شعبه، سه رقم بعدی آن نشان دهنده شغل و صنف و چهار رقم بعدی آن نمایانگر تعداد فراوانی است.

در قسمت ردیف پیمان در صورتی که پیمکانکار هستید ردیف پیمان را وارد کرده و در غیر این صورت آن را خالی بگذارید.

در قسمت نام کارگاه نام صنف خود مانند مکانیکی، آهن فروشی و … را وارد نمایید. نام کارفرما نیز نام دارنده جواز کسب و یا نام شرکت است.

در قسمت آدرس کارگاه نیاز نیست که ادرس خیلی دقیقی را وارد کنید.

در مرحله دوم تهیه و ارسال لیست بیمه، باید مشخصات کارکنان وارد شود.

روی اطلاعات پایه کلیک کرده و سپس روی مشخصات کارکنان کلیک نمایید. مانند مرحله قبلی روی گزینه جدید کلیک کنید تا امکان وارد کردن مشخصات کارکنان ایجاد شود.

در این قسمت شما می بایست شماره بیمه، شماره پرسنلی، نام بیمه شونده و جنسیت وی به همراه نام پدر و تاریخ تولد و شغل وی را وارد نمایید.

شماره بیمه یک عدد هشت رقمی است. علاوه بر موارد گفته شده برخی مشخصات تکمیلی مانند شماره شناسنامه و کد ملی و محل صدور شناسنامه بیمه شونده نیز باید در این مرحله وارد شود.

پس از انجام این کار ها نوبت به عملیات لیست ماهانه و ریز کارکرد می رسد.

نکته حائز اهمیت این است که شما باید از دستمزد روزانه بیمه شده آگاه باشید. زمانی که از کارگاه شما بازرسی می شود باید یک نسخه از برگه بازرسی را به شما ( به عنوان کارفرما ) تحویل دهند که در آن عنوان شغلی بیمه شدگان اورده شده است.

برای مطلع شدن از عنوان شغل و دستمزد عنوان شغل و دستمزد روزانه باید به تامین اجتماعی مراجعه کنید.

لیست دستمزد های مقطوع را در اینترنت نیز می توان یافت اما مراجعه به تامین اجتماعی مطمئن تر است. ضمن این که دستمزد های مقطوع در شهر های مختلف با یک دیگر متفاوت است.

مرحله بعدی مرحله تنظیم لیست ماهانه است. در این مرحله باید از بین گزینه های بالای صفحه روی عملیات و سپس لیست ماهانه کلیک کند.

در صفحه جدید باز شده روی گزینه جدید کلیک کرده و سپس اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید که شامل کد کارگاه، ردیف پیمان، سال و ماه مورد نظر را وارد کنید و توجه داشته باشید که لیست ماه قبل هر ماه باید ارسال شود.

در لیست ریز کارکرد باید جمع روز های کارکرد و جمع دستمزد روزانه نیز محاسبه گردد.

حق بیمه هر فرد به شکل قانونی سی درصد دستمزد ماهانه است که هفت درصد سهم بیمه شده بیست درصد سهم کارفرما و سه درصد بیمه بیکاری است که آن را هم کارفرما پرداخت می کند.

نرم افزار بیمه زمان وارد کردن جمع دستمزد ماهانه به صورت خودکار سی درصد حق بیمه را به شکل تفکیکی محاسبه کرده و جای گذاری می کند.

مرحله چهارم، ثبت ریز کارکرد است. زمانی که لیست ماهانه تنظیم می شود باید سراغ این مرحله بروید که در واقع به معنی مشخص کردن روز های کارکرد بیمه شده در ماه و همچنین دستمزد روزانه است.

برای ثبت ریز کارکرد باید در لیست ماهانه رفته و آن را ویرایش کنید.

پس از وارد کردن ریز کارکرد باید دیسکت تهیه کنید و دو فایل، یکی شامل اطلاعات کارگاه و دیگری اطلاعات بیمه شدگان داشته باشید. این دو فایل را یا باید روی سی دی بریزید و یا از طریق اینترنت به شعبه تامین اجتماعی مورد نظر خود ارسال کنید.

ما در شرکت حسابداری آریا تهران تلاش میکنیم تا در کوتاهترین زمان هرگونه سوالی که در مورد ارسال لیست بیمه دارید را پاسخ دهیم. هر سوالی که دراین زمینه برای شما مطرح شده است میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا کارشناسان ما تخصصی ترین پاسخ را به شما بدهند.

نحوه بارگذاری لیست بیمه در سایت

پس از ذخیره کردن لیست ها باید آن ها را به تامین اجتماعی ارائه دهید. هم می توانید این فایل ها را روی سی دی ریخته و سی دی را به تامین اجتماعی بفرستید و یا لیست را از طریق سایت تامین اجتماعی بارگذاری نمایید.

شما باید به وب سایت سازمان تامین اجتماعی با ادرس samt.tamin.ir مراجعه کنید و با نام کاربری و رمز عبور برای ارسال لیست بیمه اقدام نمایید.

شماره ملی کارفرما یا نماینده کارفرما را در قسمت نام کاربری و رمز عبور ثبت کنید و سپس رمز عبور را تغییر دهید.

در سایت تامین اجتماعی از بالا سمت راست صفحه و از منوی عملیات لیست بیمه روی گزینه بارگذاری لیست بیمه کلیک کنید.

در صفحه جدیدی که باز می شود نام و کد کارگاه و شعبه را مشاهده می کنید و در این قسمت باید فایل هایی که گفته شد را برای اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان انتخاب کرده و روی گزینه بارگذاری کلیک کنید.

صفحه جدید اطلاعات وارد شده را به شما نشان می دهد که باید صحت آن ها را تایید کنید و سپس با کلیک روی گزینه ارسال آن ها را ارسال نمایید.

پس از پردازش فایل ها از منوی عملیات لیست بیمه روی گزینه مشاهده فهرست لیست ها کلیک کنید و در صفحه جدید روی علامت ذره بین کلیک کنید.

روی گزینه دریافت برگ پرداخت را انتخاب کرده و روی برگ پرداخت لیست ارسالی کلیک کنید.

برگ پرداخت را به صورت پی دی اف دانلود کنید و فایل را پرینت بگیرید و از طریق ادرس تامین اجتماعی حق بیمه خود را پرداخت نمایید.

نحوه بارگذاری لیست بیمه در سایت
نحوه بارگذاری لیست بیمه در سایت چگونه است

نحوه ارسال لیست بیمه اسفند

نحوه ارسال لیست بیمه اسفند نیز مانند سایر لیست های بیمه است با این تفاوت که لیست بیمه اسفند شامل تراکنش های مالی ۵ ماه گذشته است.

دیدن فیلم آموزش لیست بیمه تامین اجتماعی نیز می تواند در تسهیل تهیه و بارگذاری لیست بیمه در حسابداری کمک کند.

از خدمات ما در شرکت حسابداری آریا تهران ارائه خدمات مالیاتی با بهترین قیمت و زیر نظر متخصص ترین کارشناسان مالیاتی تهران است. برای دریافت خدمات میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره مالیاتی رایگان دریافت کنید.

مبنای وصول حق بیمه سال ۱۴۰۰ صندوق بیمه اجتماعی

مبنای وصول حق بیمه سال ۱۴۰۰ صندوق بیمه اجتماعی بر اساس ابلاغیه اعلام شده، مبلغ درآمد ماهیانه افراد است.

پرداختی سالانه افراد با سطح درآمدی 1 با درآمد ماهیانه 6,500,000 ریال، 3,900,000 ریال می باشد. این پرداختی سالیانه حق بیمه در سطح 2 با درآمد 8,000,000 ریال، 4,800,000 ریال، در سطح 3 با درآمد 8,500,000 ریال، 5,100,000 ریال، در سطح 4 با درآمد 9,000,000 ریال، 5,400,000 ریال، در سطح 5 با درآمد 10,000,000 ریال، 6,000,000 ریال، در سطح 6 با درآمد 11,500,000 ریال، 6,900,000 ریال، در سطح 7 با درآمد 14,500,000 ریال، 8,700,000 ریال و در سطح 8 با درآمد 19,000,000 ریال، 11,400,000 ریال می باشد. تمامی موارد ذکر شده را می توانید در داخل جدول مشاهده کنید.

کدسطح درآمد5 درصد سهم بیمه شده بابت 1 ماه (ریال)5 درصد سهم بیمه شده بابت 1 سال (ریال)
16,500,000325,0003,900,000
28,000,000400,0004,800,000
35,100,000425,0008,500,000
45,400,000450,0009,000,000
56,000,000500,00010,000,000
66,900,000575,00011,500,000
78,700,000725,00014,500,000
811,400,000950,00019,000,000

راهنمای گام به گام تهیه لیست بیمه تامین اجتماعی

نحوه تهیه لیست بیمه تامین اجتماعی پیش تر به صورت دقیق تر توضیح داده شد اما فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار نیز در این قسمت در اختیار شما قرار داده خواهد شد تا بتوانید راحت تر لیست بیمه تامین اجتماعی را تهیه کنید.

نحوه پرداخت و ارسال لیست حق بیمه تامین اجتماعی آنلاین

همان طور که پیش تر گفته شد شما می توانید لیست حق بیمه تامین اجتماعی را هم به صورت انلاین و هم به صورت حضوری ارائه دهید.

در صورتی که بخواهید لیست بیمه را به صورت انلاین ارائه ارائه دهید می توانید از اموزش انلاین لیست بیمه این مقاله استفاده کنید.

ارسال لیست بیمه به صورت انلاین اصلا کار سختی نیست اما باید با دقت فراوانی صورت بگیرد. سعی کنید این کار را حتما و حتما به افراد کاردان و حرفه ای بسپارید تا مشکلی در روند کار شما پیش نیاید.

آموزش نرم افزار بیمه تامین اجتماعی

هر کسی بر نرم افزار بیممه تامین اجتماعی مسلط نیست و تمام افراد توانایی کار کردن با آن را ندارند. از این رو کسب و کار های مختلف و واحد های تجاری مختلف نیاز به حسابدارانی دارند که توانایی کار کردن با این نرم افزار را داشته باشند.

یادگیری این نرم افزار گرچه کار چندان سختی نیست اما برای فراگیری آن نیاز دارید در دوره های معتبر اموزشی نرم افزار بیمه شرکت نمایید.

اموزشگاه حسابداری اریا تهران می تواند به شما یاد دهد چگونه با این نرم افزار به خوبی کار کنید و همچنین به شما مدرک معتبر فنی و حرفه ای را ارائه خواهد داد که بتوانید به سادگی وارد بازار کار شوید.

شما با شرکت در دوره های آموزش حسابداری آریا تهران میتوانید در مدت زمان کوتاهی هرآنچه برای بازار کار ایران مناسب است را یاد بگیرید و به سرعت کسب درآمد کنید.

آموزش نرم افزار بیمه تامین اجتماعی
آموزش نرم افزار بیمه تامین اجتماعی در تهران

نحوه بارگذاری لیست بیمه در سایت

  1. ابتدا به آدرس اینترنتی سامانه ارسال لیست بیمه (https://samt.tamin.ir) مراجعه کنید.
  2. در قسمت نام کاربری شماره یا کد ملی نماینده یا کارفرما را وارد کنید و رمز عبور خود را که باید شمال حروف و عدد باشد را وارد کنید.

( توجه داشته باشد که زبان صفحه کلید حتماً انگلیسی باشد و کلید CAPS LOCK از صفحه کلید نیز روشن یا فعال باشد. )

  • از منوی عملیات لیست بیمه، گزینه بارگذاری لیست بیمه را انتخاب نمایید.
  • در صفحه جدید اطلاعاتی همچون نام و کد کارگاه و شعبه موردنظر را مشاهده می کنید. فایل DSKKAR00.dbf  را در قسمت اطلاعات ماهیانه کارگاه و فایل با فرمت DSKWOR00.dbf را در قسمت اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه بارگذاری کلیک کنید.
  • در صفحه جدید اطلاعاتی مانند اطلاعات کارگاه، اطلاعات کارفرما، دستمزد، مبلغ حق بیمه، شماره لیست و. . . برای شما به نمایش در می آید. پس از اطیمنان از صحیح بودن اطلاعات بر روی گزینه ارسال به شعبه کلیک کنید و پس از تایید پیغام به نمایش درآمده کمی صبر کنید تا اطلاعات پردازش شود.
  • بر روی گزینه “مشاهده فهرست لیست ها” از منوی عملیات کلیک کنید.
  • اگر وضعیت درخواست در صفحه ای که مشاهده می کنید در حالت تایید نهایی بود بر روی علامت ذره بینی که در بخش انتهایی جدول قرار داردکلیک کنید.

حال می توانید مشخصات لیست بیمه را مشاهده کنید. با انتخاب گزینه دریافت برگ که در پایین مشخصات قرار دارد، برگ پرداخت مربوط به لیست ارسال بیمه برای شما نمایش در می آید و می توانید آن را در فرمت یک فایل pdf دانلود کنید و یا پرینت بگیرید. شناسه پرداخت را حتماَ یادداشت کنید تا از طریق آدرس  https://sep.shaparak.ir/privateipg/tamin  به صورت غیر حضوری اقدام به پرداخت حق بیمه خود کنید.

آموزش تصویری ارسال لیست بیمه پرسنل برای شما امکان یادگیری بیشتر را فراهم کرده و این قابلیت را برای شما ایجاد می کند تا استفاده بهتری از آموزش رد کردن لیست بیمه و آموزش ارسال لیست بیمه را داشته باشید و راحت تر از طریق سامانه ارسال لیست بیمه عملیات های موردنظر خود را پیش ببرید.

نرم افزار ارسال لیست بیمه اندروید

بر اساس نظرسنجی های اعلام شده بیش از 45 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند به همین دلیل این سازمان برای تعامل بیشتر و بهتر نرم افزاری رسمی با نام برنامه تامین اجتماعی من برای اندروید به بازار عرضه کرده  است همچنین به منظور راحتی و صرفه جویی در وقت و زمان کاربران، سیستم این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که کار با آن بسیار ساده باشد و بیمه شدگان بتوانند با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود از خدمات این نرم افزار نهایت استفاده را ببرند.

اطلاع از شعبه بیمه شده و مشخصات تماس با شعبه، مشاهده اطلاعات کلی مانند نوع بیمه٬ میزان حق بیمه٬ کارگاه و . . .، امکان استعلام اطلاعات کامل افراد مستمری بگیر در نرم افزار بیمه تامین اجتماعی، امکان اطلاع از میزان کامل بدهی قطعی کارفرمایان کارگاه های رسمی، اطلاع از آدرس و مراکز، بیمه ای در تمامی شهر ها، امکان ارتباط با پشتیبانی آنلاین، قابلیت دسترسی به لیست کاملی از پرسش و پاسخ های متداول، راهنمایی کامل برای آشنایی با قوانین بیمه تامین اجتماعی، امکان دسترسی به لیست کاملی از انواع مراکز درمانی در سطح کشور و اطلاعات کامل آن ها و …ویژگی های نرم افزار ارسال لیست بیمه اندروید هستند که باعث کارآمدی بیشتر این نرم افزار شده اند.

آموزش ارسال لیست بیمه از طریق نرم افزار

ابتدا خوب است توجه داشته باشید که برای استفاده از نرم افزار حتماً آخرین ورژن نرم افزار را در اختیار داشته باشید.

برای ارسال لیست بیمه از طریق نرم افزار مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  1. گزینه لیست ماهانه را از منوی عملیات انتخاب کنید.
  2. گزینه جدید را در صفحه نمایش داده شده انتخاب کنید
  3. در فرم نمایش داده شده باید اطلاعات خواسته شده مانند کد کارگاه، ردیف پیمان، سال، ماه، جمع کل دستمزد و مزایای ماهانه و . . . پر شود. در ادامه می توانید گزینه هایی که در این بخش باید به تکمیل ان بپردازید را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که  لیست تنظیم شده تنها برای یک نفر بیمه شده می باشد.

  • کد کارگاه: کد 10 رقمی کارگاه را وارد کنید و یا این که با کلیک بر روی علامت دوربین، کارگاه موردنظر را انتخاب کنید. 
  • ردیف پیمان: برای تمامی کارگاه ها ردیف پیمان سه صفر (000) می باشد و ردیف پیمان فقط برای پیمانکاران در نظر گرفته می شود. (در صورتی که کد کارگاه و ردیف پیمان را صحیح وارد کرده باشید، اطلاعات کارگاه برای شما به نمایش در می آید.)
  • سال: تاریخ سال را وارد نمایید.
  • ماه: ماه مورد نظر را وارد نمایید. ( برای مثال برای اردیبهشت 02 را وارد نمایید.)
  • تعداد نفرات: تعداد نفرات بیمه شده را وارد نمایید. (منظور فقط بیمه شده اصلی می باشد و همسر و فرزندان جزو افراد تحت تکفل محسوب می شوند و در لیست بیمه قرار نمی گیرند.)
  • جمع روزهای کارکرد: جمع روزهای کارکرد را وارد نمایید. (برای مثال اگر دو نفر 30 روز کارکرد دارند می بایست عدد 60 را وارد نمایید)
  • جمع دستمزد روزانه: جمع دستمزد روزانه را وارد نمایید. (اگر بیمه شده بیش از یک نفر است، مجموع دستمزد روزانه آن ها را وارد نمایید.)
  • جمع دستمزد ماهانه: جمع دستمزد ماهانه را وارد نمایید. (روزهای کارکرد × دستمزد روزانه = دستمزد ماهانه) اگر بیمه شده بیش از یک نفر است، مجموع دستمزد ماهانه را محاسبه و وارد نمایید.
  • جمع مزایای ماهانه: جمع مزایای ماهانه مشمول را وارد نمایید. (برای هر نفر مبلغ 1100000 ریال می باشد.)

نمونه لیست بیمه تامین اجتماعی

برای محاسبه حق بیمه سهم کارگر و کارفرما، مجموع حقوق و مزایا در درصد مربوطه ضرب می شود.در  لیست بیمه pdf می توانید نمونه لیست بیمه تامین اجتماعی را مشاهده می کنید که در آن مواردی مانند سهم بیمه کارگر، کارفرما و حق بیمه پرداختی مشخص و ثبت شده است.

علت خطا در بارگذاری لیست بیمه

در هنگام بارگذاری لیست بیمه ممکن است با خطا هایی مواجه شوید برای آگاهی از علت خطا در بارگذاری لیست بیمه خوب است به موارد زیر توجه کنید.

  • وارد کردن شماره بیمه ای که بیش از 8 رقم باشد،
  • کد ملی یا رمز عبور اشتباه وراد شده باشد.
  • کامل نکردن فرم های نمایش داده شده.
  • وارد کردن اطلاعات نادرست در فرم ها.

استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی به دو روش حضوری و غیر حضوری قابل انجام است. برای استعلام حضوری باید به یک از شعبه های کارگزاری بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید و حتماً کارت ملی و دفترچه بیمه خود را به همراه داشته باشید. استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و به صورت غیرحضوری راهکار دیگری است که مراحل آن را در ادامه مشاهده می کنید.

  1. به سایت account.tamin.ir مراجعه کنید و در قسمت نام کاربری، کد ملی و سپس رمز عبور خود را وارد کنید.
  2. برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی پس از سال 86 بر روی گزینه “سوابق بعد از سال 86” کلیک کنید.
  3. در نهایت برای مشاهده تمامی سوابق بیمه خود گزینه “کلیه سوابق” را انتخاب نمایید.

 جریمه عدم ارسال لیست بیمه

برای ارسال و پرداخت لیست بیمه تامین اجتماعی کارکنان توسط کارفرما ها و صاحبان شرکت ها و . . . از سوی سازمان تامین اجتماعی 30 روز مهلت تعیین شده و در صورتی که کارفرمایان تا پایان مهلت خود اقدام به تنظیم و ارسال لیست حقوق و دستمزد کارکنان نکنند به آن ها جریمه تعلق می گیرد و ملزم به پرداخت 10% مبلغ حق بیمه همان ماه خواهند شد. در صورتی که کارفرمایان تمام و یا حتی قسمتی از حق بیمه لیست کارکنان خود در ماه های گذشته را نیز پرداخت نکرده باشند، ملزم به پرداخت جریمه به میزان 2% از تمام یا کسری از بدهی پرداخت نشده به ازای  هر ماه می شوند و تأديه اصل حق بيمه نیز به آن ها تعلق می گیرد.

جمعبندی

تمام کارفرمایان موظف هستند طبق قوانین خاصی لیست بیمه کارکنان خود را برای سازمان تامین اجتماعی ارسال نمایند. اما به خاطر پیچیدگی این قوانین، معمولا خود کارفرمایان توانایی تنظیم و ارسال این لیست ها به طور دقیق و صحیح را ندارند. از این رو لازم است افرادی باشند که به طور تخصصی با نرم افزار بیمه کار کنند و راه دقیق تهیه و ارسال این لیست را بدانند. یکی از بهترین راه های یادگیری نحوه کار کردن با نرم افزار بیمه شرکت در دوره های اموزشی معتبر حسابداری است که توسط اموزشگاه حسباداری اریا تهران برگزار میشود. شما میتوانید برای دریافت خدمات حسابداری بیمه برای سازمان و شرکت خود از خدمات تخصصی خدمات اداری و پرسنلی شرکت حسابداری آریا تهران بهره ببرید.